צפו: יאללה מכות – קרית שמונה נגד צפת

לפני כשבועיים, עם תחילת ההקלות, הופץ וידאו של קטטה המונית על טיילת נהר הירדן. מה הסיפור מאחוריה? "יש כזה סכסוך בין צפת לקרית שמונה". בזכות התיעוד הוגש כעת כתב אישום כנגד שניים, מקרית שמונה
ציון חן |

כמו לא מעט סכסוכים בעולם העברייני, או קטטות בין בני נוער, גם הקטטה האלימה והקשה שהתרחשה לפני שבועיים בטיילת 'עמי' שבנהר הירדן, בקטע בין שדה נחמיה לקיבוץ עמיר, היתה על רקע רומנטי.

ביום שישי (15.5.20), הגיעו מספר בני נוער מצפת וקרית שמונה לבלות צהריים אביבי בנהר.

בין הנוכחים היו גם נער מצפת, אשר קבע במקום עם חברתו מקרית שמונה. "בעת ששוחחו, בחור מקרית שמונה עבר ליד החבר של הנערה, ונתקל בו במכוון בגבו, וזאת משום שקינא בקשר ביניהם", תיארה היום המשטרה בבית המשפט את הרקע לארוע האלים שהתפתח במקום. בעקבות הדחיפות ההדדיות פרצה קטטה בין שתי הקבוצות.

אחד מנערי קרית שמונה הזעיק למקום את בן-דודו (21), עבריין מוכר למשטרה, אשר הגיע מיד יחד עם חבר בן גילו. בלי לדבר יותר מדי, הוא ניגש אל החבר של הנערה מקרית שמונה והחל חובט בו באגרופים. זאת תוך כדי שחברו שהגיע איתו התנפל על נער אחר מצפת, וגם לאחר שהוא השכיב אותו לקרקע, שבר על ראשו בקבוק זכוכית.

"מכאן ניתן "האות" להתנפלות אחרים מקרית שמונה אשר התגודדו והתנפלו במכות תוך שימוש בחפצים על נערי צפת", סיפרה המשטרה, "מדובר ביחסי איבה על רקע קודם וארוע שהתפתח לאחר הגעת השניים לכדי ארוע אלים ואכזרי, אשר תואר עי רבים מהעדים כלינץ'. כל זאת לעיני ציבור המבלים בטיילת נהר הירדן בצהרי היום".

במשך עשרה ימים לא הצליחה המשטרה למצוא את השניים, אשר בסופו של דבר הסגירו את עצמם למשטרה יחד ובאותו היום. מעורב מרכזי, שלישי, חייל בן עשרים אשר גם הוא "ירד למחתרת" מאז הארוע והמשטרה חיפשה אותו מאז, הסגיר את עצמו רק הבוקר, ביום הגשת כתב האישום נגד חבריו. גם הוא טוען כי "רק ניסה להפריד", אך מהסרטון שהופץ ברשת, הוא נצפה לוקח חלק פעיל בתקיפה האלימה. מעצרו הוארך היום בשלושה ימים.

המשטרה גבתה עדויות של למעלה משלושים עדים, אשר חלקם גם תיעדו את הקטטה בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. בזכות התיעוד הצליחו במשטרה לבסס את כתב האישום אשר הוגש היום כנגד השניים אשר לטענתם הגיעו רק כדי להפריד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות