אלי אריש ומשפחתו בכלא

אלי אריש העבריין הירושלמי המוכר, מרותק לכסא גלגלים בגלל נסיון חיסול, עצור בפרשיית הסוכן של ימ"ר מרכז מלפני שבוע. בתא מעצר אחר עצור בנו – נתן אריש, על שוד אופניים חשמליים
ציון חן |
אלי אריש
אלי ארוש (אריש). צילום: קובי גדעון, פלאש 90

במסגרת מבצע הסוכן של ימ"ר מרכז, בו עבריין מהמגזר הערבי אשר ריצה בעברו מעל לעשרים שנים בכלא חצה את הקווים, נעצר גם העבריין הירושלמי המוכר אלי (אריש) ארוש (49). ביום מעצרו (25.5), נעצר גם בנו, העבריין נתן (אריש) ארוש (25), ושניהם עדיין במעצר.

הפאטריארך שבמעצר – אלי אריש

בני המשפחה ששינו בשנים האחרונות את שם המשפחה שלהם לארוש, עצורים מסיבות שונות, אך על פניו נראה כי למשטרה יש "שפן בכובע". האבא, אלי, נעצר במסגרת מבצע הסוכן, בו עבריין שפעל בשירות המשטרה רכש מאלי מטען חבלה. המטען לא סופק ע"י אלי אלא ע"י אדם אחר. עם זאת, במהלך מעצרו של הבן, המשטרה טוענת כי היא מצאה מטען צינור בארון החשמל שליד בית המשפחה.

אריש האב דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו בדבר מכירת המטען לעבריין, שהפך להיות סוכן כפול של המשטרה, אך מעצרו הוארך בשמונה ימים. בימים האחרונים התקיימו לא פחות משלושה דיונים בערעורו של הנאשם על מעצרו, ולא רק בגלל החשדות המיוחסים לו בעסקת האמל"ח, אלא בעיקר בשל מצבו הרפואי שלא מאפשר לו להיות עצור.

ניסיון החיסול שנכשל

בתחילת השנה (13.1.20) יצא אלי בשעות הבוקר מביתו שבשכונת רמות בירושלים, ואז נורה ע"י העבריין נפתלי בנאבו (24), שפעם עבד עם האב עד שהסתכסכו. בנאבו פספס ואריש התחיל לברוח כשבנאבו אחריו יורה בו ופוגע בו. אריש שניסה לחצות חומת אבן, נפל ממנה ונפגע בעמוד השדרה שלו, פגיעה שגרמה לו לשיתוק בפלג גופו התחתון. זה לא היה נסיון החיסול הראשון שלו, ובעבר נעשו כנגדו כבר מספר נסיונות חיסול.

בית המשפט קיים לא פחות משלושה דיונים בערעורו של אלי אריש על תנאי מעצרו של הולמים אדם במצבו הבריאותי, אך ביהמש לא מצא שום סיבה לשחרר אותו, ורק הורה לשבס לספק לו את התנאים המקסימלים באגף הסיעודי של הכלא.

נתן אריש – הבן בתא ליד

באותו היום שאריש נעצר, המשטרה עצרה גם את בנו, נתן, שגם הוא כמו אביו הוא יעד של מחוז ירושלים. אריש הבן נעצר על שוד אופניים חשמליים בדקירות, ותפסו אותו מסתתר בארגז המצעים שמתחת למיטתו בבית הוריו שם הוא מתגורר. בבית המשפחה נתפסו כדורי אקדח ובארון החשמל ליד הבית מצאו פריט שנראה כמו מטען צינור.

"הוא ריסס קיר והשחית אותו, ריסס גז בפניו של אדם, דקר אותו פעמיים בגב, שדד את אופניו החשמליים ונמלט איתם מהמקום, והכל בפרהסיה ברחוב הומה אדם, תוך השלטת טרור ואימה. בביתו נתפסו קוקאין וקנאביס כמות שלא לצריכה עצמית", אמרה המשטרה, וביהמש כלא אותו בשבוע שעבר לעוד שבעה ימים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות