*בבתים רבים הקורונה השאירה משבר ביחסים ועו"ד יעל בן דוד שמלצר עושה הכל כדי לטפל בכך"

ריאיון עם עו"ד יעל בן דוד שמלצר מגלה לנו שהתחושה שהיתה משותפת לרבים אכן התגלמה במציאות: לא מעט משפחות ובני זוג שהיו על סף פרידה, החליטו בעקבות הקורונה שבאמת הגיעו מים עד נפש
נעמה כהן |

עו"ד יעל בן דוד שמלצר מתמחת בדיני משפחה, מקרקעין וחדלות פרעון, ובעלת משרד בו עוד ארבעה עורכי דין המתמחים בתחומים שונים. עו"ד בן דוד מספרת על ההשפעה של הקורונה על התא המשפחתי: "הייתה עליה בפניות לגירושין במהלך הבידוד בתקופת הקורונה, ניכרת דחיפות, אנשים ביקשו לפתוח בהליך מיידי".

– למה? למה מיידי? מה קרה לתא המשפחתי?

"התא המשפחתי בתקופת הקורונה עבר שינויים וזעזועים כמו בכל אירוע משברי שנצפה בעולם. תמיד תשעה חודשים אחרי משבר לאומי ישנה עלייה בילודה או מה שנקרא בייבי בום ובד בבד ישנה גם עלייה במספר הגירושין. במהלך הבידוד בתקופת הקורונה קיבלתי טלפונים יותר מהרגיל , גם הנכונות הייתה מיידית, הייתה דחיפות, אנשים אמרו שהם לא מוכנים לסבול, ביקשו לקבל ייעוץ ולפתוח בהליך למרות הקורונה.

"בשגרה, אני נתקלת בהרבה יותר מתינות. אנשים קובעים לעוד שבועיים, משתהים עם ההחלטות, חושבים פעמיים. גם מצד רשות בית המשפט הבינו את הצורך ועשו צעדי הסתגלות למצב החדש, לראשונה אפשרו לנו לפתוח תיקים דרך הרשת לפני הקורונה אומנם היו תיקים שיכולנו לפתוח דרך הנט אבל תיקי משפחה הותר לפתוח אך ורק בבית משפט".

– לכל אורך תקופת הבידוד לקוחות פנו ושיקפו בפנייך את החוויה שלהם. מה את יכולה לספר עליה?

"אנשים נמצאו בסיר לחץ אטומי, שכלל שהות בלתי פוסקת עם בן זוג שעוד לפני כן הם כבר לא ממש חיבבו. גם הילדים, שהיו סגורים כל היום, הוכנסו תחת מכבש לחצים ופיתחו כעסים. ההוצאות הכלכליות גדלו, שהרי הן לא באמת יורדות כשאנשים בבית, מפני שמחפשים דרך לפנק את המשפחה ולהזמין משלוחים, רכישת ערוצי טלוויזיה, משחקים וכו'. בני הזוג לא הרוויחו כבעבר, מה שהגביר את הלחץ, ומה שעוד יותר הגביר אותו הוא חוסר הוודאות לגבי העתיד הכלכלי".

– איך עוד התבטאו החיכוכים בתוך המשפחה?

"גם האלימות גברה בתקופה הזו. נכחתי במקרי אלימות של שני הצדדים, הן של נשים כלפי גברים והן של גברים כלפי נשים. אולי לגברים יש יתרון פיזי, אבל נשים יכולות להיות אלימות לא פחות. לשלוח מילים פוגעניות, לקלל, לזרוק חפצים, לאיים, להשפיל. יש לי תיק שבו אני מייצגת גבר שהביא תיעוד בוידאו של אשתו שעומדת באמצע המטבח מקללת אותו, צועקת ברמות שכל השכונה שומעת, מביישת אותו וזורקת צלחות על הרצפה. האשה היא זו שהגישה תלונה נגד הבעל על אלימות, אם לא היה לו תיעוד הוא היה במצב קשה".

– איך הגבת ללחץ שהאנשים ביטאו ברצונם להתגרש מייד וללא שהות?

"כמובן שניסיתי למתן ולייצר איפוק, הסברתי שזה בסדר לרצות לעשות צעדים ראשונים אל מחוץ לתא המשפחתי, אבל עדיף לעשות זאת בשיקול דעת ותוך מחשבה. גם בכדי שהתהליך יהיה טרואמטי פחות לכולם, וגם כדי להשיג את המקסימום בין אם במזונות ובין אם בהסכמי משמורת. אני גם מגשרת מוסמכת, לכן יודעת להבין מתי ניתן לגשר בין הצדדים בטרם או במהלך פתיחת ההליך בבית משפט. אני אפילו מציעה להם שכר טרחה נמוך יותר עבור הסכם וגבוה יותר עבור הליך, בכדי לעודד אותם להגיע להסכם. לקוחות אומרים לי שהם לא פגשו הרבה עורכי דין שנוקטים בגישה הזו מפני שלכאורה הם פוגעים כך ברווחים שלהם, אבל אני מעדיפה ללכת לישון בשקט שעשיתי את המקסימום למען הלקוח".
____________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%93%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%9e%d7%9c%d7%a6%d7%a8/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות