ראש העיר נהג ללא רישיון – ונפסל מהתמודדות בבחירות

רישיונו של ראש עיריית עראבה נשלל לאחר שנהג במהירות של 182 קמ"ש • חודשיים בלבד לאחר מכן נתפס כשהוא נוהג ללא רישיון וכעת קיבל המחוזי את ערעור המדינה והשית עליו חמישה חודשי עבודות שירות וכן הטיל עליו קלון
מערכת אוביטר |
מהירות של 182 קמ"ש. צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בחיפה פסק לאחרונה בערעור המדינה על גזר דינו של בית המשפט לתעבורה. לפני בית המשפט הונח כתב אישום בו יוחסו לעלי עאסלה, ראש עירית עראבה, עבירות של נהיגה בזמן פסילה ונהיגה לא ביטוח.
לפי כתב האישום, בסוף 2017 נהג עאסלה ברכב פרטי ביישוב מגוריו, לאחר שהודע לו בנוכחותו שהוא פסול מלנהוג למשך שמונה עשר חודשים. הנהג הודה במיוחס לו בבית המשפט לתעבורה והופנה לשירות מבחן לצורך קבלת תסקיר.
שירות המבחן פגש עם הנהג ועמד על נסיבותיו האישיות כמו גם על תפקידו ותפקודו, הודאתו, חרטתו ונטילת האחריות, ועל מכתבי המלצה שונים שהובאו לעיונו. בסיום תסקירו המליץ שירות המבחן להאריך מאסר מותנה שהיה תלוי ועומד כנגדו ולהטיל עליו צו של"צ, לצד קנס בסכום גבוה.
בטיעונים לעונש בקשה המדינה לדחות את המלצות שירות המבחן ולהחמיר עם הנהג כך שיופעל מאסר מותנה שהוטל עליו בתיק הראשון, ויוטל עונש מאסר בפועל במצטבר לעונש המאסר המותנה שיופעל.
גזר הדין של בית המשפט לתעבורה קבע כי, "יש להעניק לנאשם הזדמנות נוספת לצאת מהמסלול עליו עלו חייו, להאריך את המאסר המותנה התלוי כנגדו ולהוקיר את האינטרס החינוכי-שיקומי".
בערעור טענה המדינה כי יש לקבל את עמדתה כפי שהובעה בבית משפט קמא לעניין העונש ולגזור את דינו של הנהג למאסר בפועל תוך הפעלה מצטברת של המאסר המותנה. בנוסף טענה כי יש לקבוע שבמעשיו של הנהג דבק קלון, משום היותו של הנהג נבחר ציבור.
באי כוחו של הנהג, עו"ד ראפת אסדי, עו"ד תמי אולמן, עו"ד יעקב שלומוביץ ועו"ד שחף אולמן בקשו לדחות את הערעור שכן אין בנימוקי המדינה כדי להצדיק התערבות בגזר הדין. לגישתם לא הוכחה עילה המצדיקה התערבות ויש להניח כי אלמלא היה מדובר בערב בחירות לרשויות המקומיות לא היה מוגש הערעור כלל ועיקר.
הרכב השופטים רון שפירא, אברהם אליקים וערן קוטון, קבעו שהמקרה המדובר הוא כזה המצדיק התערבות של ערכאת הערעור. השופטים הזכירו כי עאסלה נהג במהירות של 182 קמ"ש, רישיונו נפסל, ולמרות זאת חודשיים בלבד לאחר מכן נתפס נוהג, "משל לא נפסל מעולם ולא נגזרו עליו עונשים מרתיעים".
השופטים סברו שראוי היה להטיל על עאסלה עונש מאסר בפועל לתקופה קצרה, וציינו כי בנסיבות אלה לא ניתן כלל להאריך את המאסר המותנה. מנגד ציינו כי, "לא ניתן להתעלם מהנתונים העומדים לזכותו של המשיב". השופטים התכוונו לכך שהוא הודה במיוחס לו, נטל אחריות ובכך חסך זמן שיפוטי ושיתף פעולה עם שירות המבחן.
לאור כל זאת קיבל בית המשפט המחוזי את ערעור המדינה, וגזר על עאסלה חמישה חודשי מאסר בפועל שירצו בדרך של עבודות שירות, וכן קבעו כי במעשיו דבק קלון. המשמעות של החלטה זו היא שעאסלה לא התמודד בבחירות לרשויות המקומיות שיערכו בשבוע הבא.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות