"סרבן הגט הקשה ביותר" צפוי להשתחרר מהכלא לאחר 17 שנים

קרוב לעשרים שנה של סבל. אילוסטרציה shutterstock
הציג בפני הילדות מצג שווא. אילוסטרציה shutterstock

פסק דין דרמטי שניתן השבוע בבית הדין הרבני סיים סאגה ארוכת שנים של מי שמכונה "סרבן הגט הקשה ביותר". במשך 18 שנה מאיר גורודוצקי מסרב לתת גט לאשתו צביה גורודוצקי, והוא העדיף במשך הזמן הארוך לרצות עונש מאסר ארוך, ורק לא לשחרר את אשתו.
תחילת התהליך היא בקשתה של צביה לקבל גט, לאחר שטענה כי גורודוצקי נוהג כלפיה באלימות. בית הדין הרבני קיבל את בקשתה ופסק כי בעלה חייב לתת לה גט, אך כל זה לא עניין את הבעל העקשן, שעד היום מסרב לשחררה.
השניים הכירו באוקראינה והתחתנו שם. לאחר זמן מה היא זה דווקא מאיר שביקש להתגרש, והשניים עלו ארצה בנפרד. שנה וחצי לאחר מכן ביקש מאיר להתחתן שוב, והשניים נישאו בשנת 1991 בחתונה חרדית ונולדו להם ארבעה בנים. בעבר סיפרה על העגינות הקשה בראיון שנערך עמה בעיתון מעריב: “אני תחת גיליוטינה. בעלי בכלא, מנהל את חיי, וכולם שומרים על זכויותיו כאדם. אבל מה לגבי הזכויות שלי? המערכת מחקה אותי”.
במהלך תקופתו במאסר הוא שהה תקופה מסוימת בבידוד, נשללו ממנו זכויות שונות, אך כל אלו לא הועילו והבעל נשאר עיקש ברצונו לא לתת גט לאישה.
עורכי הדין של האישה הציעו לה פתרון בו ההליך יעבור אל 'בית דין פרטי' וזה יקבע כי היא מעולם לא הייתה נשואה. פסק הדין של בית הדין הפרטי ניתן, ולאחריו פנתה האישה לבית הדין הרבני בדרישה לבטל את התביעות ולסגור את התיק נגד הבעל.
בית הדין הרבני זימן את הצדדים לדיון והסביר לאישה כי סגירת התיק משמעותו שחרור הבעל מהכלא. השבוע פסק בית הדין כי תיקי הגירושין יסגרו, ובעקבות כך ייפסק מאסרו של הבעל. כדי למנוע זאת, הוציא בית המשפט צו המורה על המשך מעצרו עד תום ההליכים, אך פרקליטו הגיש ערר לבית המשפט המחוזי, שצפוי להכריע בו בקרוב.
בפסק הדין של בית הדין הרבני נכתב כי "בנסיבות המתוארות ולאחר שמיעת טענות הצדדים בית הדין מחליט להיענות לבקשת האישה ולסגור את התיקים כמבוקש, על כל המשתמע מכך. זאת מאחר שלא ניתן לנהל הליך בתביעת הגירושין, כשהתובעת אינה מעוניינת בהמשך ההליך ומבקשת לסוגרו".
עוד נכתב בפסק הדין: "א. התיקים ייסגרו כמבוקש. ב. פקודת המאסר שניתנה לבעל בגין סרבנות גט תבוטל ג. מאחר שאין ממש בפסק הדין שניתן בבית הדין הפרטי, מעמדה של האישה נותר בעינו כאישה נשואה, ומוטל על כל מי שבידו להביא את הבעל למתן גט לפעול כפי יכולתו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות