היועמ"ש ביקש להשעות את ראש המועצה האזורית תמר

הודה בעבירה המיוחסת לו. דב ליטבינוף. צילום: Sambusac ויקיפדיה
הודה בעבירה המיוחסת לו. דב ליטבינוף. צילום: Sambusac ויקיפדיה

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש היום לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בקשה להשעייתו של ראש המועצה האזורית תמר, מר דב ליטבינוף, בשל כתב אישום שהוגש נגדו באחרונה, המייחס לו מעשים המהווים עבירה של הפרת אמונים וטוהר המידות בזיקה לכהונתו הציבורית. ההשעיה מתבקשת עוד בטרם יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, הקבועות ליום שלישי בשבוע הבא, בהן הוא צפוי להתמודד. הוועדה קבעה כי הדיון בבקשה יתקיים יום לפני כן.

במסגרת הבקשה מבקש היועץ המשפטי לממשלה להשעות את מר ליטבינוף מכהונתו ולהגבילו מביצוע תפקידים שונים כחבר מועצה נוכח כתב האישום המוסכם שהוגש נגדו, במסגרת פרשה 242 ("פרשת ישראל ביתנו"), המייחס לו עבירה של הפרת אמונים. בהתאם להסדר הטיעון שצורף לכתב האישום, הודה ליטבינוף בעובדות ובעבירה המיוחסת לו. "המחויבות לשמירה על ערכי הליבה של השירות הציבורי, ובמיוחד על טוהר המידות וצביונו המוסרי של השירות הציבורי, אינה מתיישבת עם המשך כהונתו של מר ליטבינוף כראש המועצה האזורית תמר", נאמר בבקשת ההשעיה.

עבירות הנוגעות לטוהר המידות

בבקשת היועץ נאמר, כי חוק הרשויות המקומיות מהווה כלי חשוב להתמודדות עם שחיתות שלטונית לכאורית ברשויות המקומיות. הוא נועד, בין היתר, למנוע מצב בו ימשיך בכהונתו מי שהוטל צל כבד על יושרתו האישית עקב הגשת כתב אישום המייחס לו לכאורה עבירות הנוגעות לטוהר המידות ובזיקה למשרתו הציבורית כראש רשות מקומית. בעניינו הדבר מקבל משנה תוקף, שעה שלצד כתב האישום המוסכם, הוגש לבית המשפט הסדר טיעון במסגרתו הודה ליטבינוף בעובדות ובעבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

עוד נאמר, כי "העבירה המיוחסת למר ליטבינוף בכתב האישום הינה חמורה ומתגלה ממנה לכאורה שחיתות ופגיעה בטוהר המידות. בכך טמונה הסכנה לפגיעה בטוהר המידות ובשלטון החוק. משכך, סבור היועץ המשפטי לממשלה כי החלטה על השעייתו של ליטנבינוף היא החלטה מחויבת המציאות שלא ניתן להימנע ממנה".

צילום: יוסי זמיר דוברות לשכת עורכי הדין
"החלטה מחויבת המציאות". היועמ"ש מנדלבליט. צילום: יוסי זמיר דוברות לשכת עורכי הדין

היועמ"ש מבקש מהוועדה לדון בבקשה בדחיפות, והוא מציין כי "בשל האינטרס הציבורי יש חשיבות כי כבר עתה, ועוד טרם התקיימו הבחירות ברשויות המקומיות, להביא לידיעת ליטבינוף, ציבור הבוחרים ושאר המועמדים לתפקיד ראש הרשות, כי בהתאם לאמור בבקשה דנן הרי שליטבינוף, אף אם ייבחר לתפקיד ראש הרשות, עומד לפני סיכון של השעיה".

כן מבקש היועץ המשפטי לממשלה שהוועדה תורה שליטבינוף יהיה מנוע מלכהן מתוקף תפקידו כחבר מועצה בתפקידים שיש להם השפעה מהותית על התנהלותה התקינה של הרשות המקומית או בתפקידים הכרוכים בניהול כספי ציבור. המעשים שליטבינוף הודה בהם נעשו על ידו תוך ניצול ומעילה בתפקידו כראש רשות מקומית, אשר במסגרת תפקידו סמכויות נרחבות הנוגעות לכספים, התקשרויות ותקציבים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות