הניתוח לא הצליח – המדינה תפצה ב-2 מיליון שקלים

התובע עבר ניתוח להסרת גידול שפיר בעמוד השדרה, שהחמיר את מצבו הרפואי וגרם לנסיקה באחוזי הנכות • השופטת קבעה כי הרופא התרשל וגרם לפגיעה בעמוד השדרה
מערכת אוביטר |
נגרמו למנותח בעיות נפשיות. אילוסטרציה shutterstock
נגרמו למנותח בעיות נפשיות. אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד דן לאחרונה בתביעה שהוגשה על ידי אדם שעבר ניתוח לכריתת גידול שפיר בעמוד השדרה. לטענת התובע נגרם לו נזק גוף עקב רשלנות רפואית במהלך הניתוח, שבוצע בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, שבבעלות המדינה.
המקרה החל כאשר התובע חש כאבים בגב שהלכו והחמירו. לאחר מספר בדיקות התברר כי התפתח לו גידול שפיר בעמוד השדרה. בשנת 2004 עבר התובע ניתוח להוצאת הגידול בבית החולים שיבא, שלאחריו שוחרר.
התובע טען בכתב התביעה כי הצוות הרפואי התרשל בכך שלא מסר לתובע את המידע הרלוונטי באשר לניתוח, ובכלל זה הסיכונים הכרוכים בו, ולא ניתנה מצדו הסכמה מדעת לביצוע הניתוח.
בנוסף, טען כי הצוות הרפואי התרשל באבחון הנגע ומיקומו לפני הניתוח. בעוד שעל פי ההערכה הטרום ניתוחית היה מדובר בגידול תוך דורלי, במהלך הניתוח התברר כי מדובר בליפומה תוך מדולרית ועובדה זו הייתה צריכה להיות ברורה לצוות הרפואי עובר לניתוח.
עוד הוסיף התובע כי כתוצאה מהניתוח הוא הפך לפראפלג, הוא אינו שולט בסוגרים ונגרמו לו בעיות נפשיות.
המדינה טענה בכתב הגנתה כי ניתנו לתובע כל ההסברים הנדרשים בנוגע לניתוח והוא נתן הסכמתו מדעת לביצועו. לעניין ההתרשלות טענו כי לא נפל רבב בהתנהלות הצוות הרפואי בביצוע הניתוח. הצוות העניק לתובע את הטיפול הנכון והמתאים למצבו, בהתאם לפרקטיקה הרפואית המקובלת, תוך הפעלת שיקול דעת מקצועי ונכון. עוד הוסיפו כי אין קשר סיבתי בין נזקי התובע לטיפול שקיבל.
השופטת חנה קיציס בחנה את חוות דעת המומחים שהוגשו וקבעה כי לא היתה התרשלות באבחון הגידול וגם לא בבחירת הטיפול. אלא שהשופטת סברה כי המנתח טעה כשהחליט להמשיך בניתוח ללא ניטור. כלומר, במהלך הניתוח התגלה כי הניתוח הפך להיות בתוך עמוד השדרה, ובנקודה זו היה על הרופא לעצור ולדאוג לניטור. משלא עשה כן – סטה מחובת הזהירות החלה עליו.

בנוסף לכך ציינה השופטת כי לפני הניתוח אחוזי הנכות של התובע עמדו על 44%, אך לאחר הניתוח אחוזי הנכות כמעת הכפילו את עצמם, וכיום עומדים על 83%. לאור זאת הטילה השופטת את האחריות להחמרה של 39% על המדינה.

בסיום פסק הדין חישבה השופטת את הפיצוי המגיע לתובע, שמורכב מהפסדי שכר, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ועוד. בסכך העל העמידה השופטת את הפיצוי על 3 מיליון שקלים. לאחר ניכוי תגמולים שקיבל התובע מביטוח לאומי, יעמוד סך הפיצוי על 2 מיליון שקלים כאמור.

לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות