תבע את רה"מ: "צריך לסייע לי בשל מצבי הכלכלי"

תביעת סרק. רה"מ נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, ארכיון לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום, ארכיון לע"מ

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים דחה על הסף תביעה לא שגרתית שהוגשה לאחרונה. התובע ביקש מבית המשפט להורות לראש הממשלה בנימין נתניהו לתת לו סיוע כספי בשל מצבו הכלכלי הקשה, וכן להורות כי צו עיכוב היציאה מן הארץ שהוצא כנגדו – יבוטל.
לא בכל יום מוגשת תביעה כנגד נתניהו, בטח שלא בשם אדם פרטי שאין לו כל קשר אליו. אמנם זכור כי לפני מספר חודשים התייצב נתניהו בבית משפט השלום בתביעת הדיבה שהגיש כנגד העיתונאי יגאל סרנה, אך היה מדובר במחזה די נדיר.
השופטת דורית פיינשטין דחתה את התביעה על הסף, מכוח תקנה 101 הקובעת כי בית המשפט רשאי בכל עת ואף מיוזמתו לדחות תובענה על הסף, "מכל נימוק אחר שעל פיו הוא סבור שניתן לדחות מלכתחילה את התובענה"
השופטת הסבירה כי, "מעיון בנספחים שצירף התובע לכתב התביעה, אין לו כל עניין אישי עם מר נתניהו ואף הפנייה לראש הממשלה אינה ממין העניין. הסעדים שמבקש התובע אינם קשורים במשרד ראש הממשלה והם נובעים מהליכים אזרחיים שננקטו כנגד התובע והובילו לפתיחת תיק הוצל"פ נגדו ועיכוב יציאתו מן הארץ. להליכים אלו אין דבר ולא חצי דבר עם משרד ראש הממשלה, בוודאי שמדובר בתביעת סרק כאשר עסקינן בתביעה אישית כנגד ראש הממשלה"
לאחר מכן ציינה השופטת גם את דרך הגשת התביעה שהייתה לא ברורה. "יש לציין כי תביעתו של התובע והנספחים אינם ברורים לחלוטין, אך ככל שיש לו טענות כנגד רשויות הרווחה במדינה, הרי שהדרך הנכונה מותווית בחוק לכל דבר ועניין ובוודאי שאין להגיש תביעה קטנה כנגד ראש הממשלה בעניינים מסוג זה".
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות