נעצר חשוד ברשת הפעלת הונאת פורקס

לחשוד אין עבר פלילי, ובבית המשפט ציין פרקליט הנאשם, עו"ד מיכאל כרמל, כי כל בקשותת המעצר לכל העצורים נראות אותו הדבר מילה במילה. המעצר הוארך בשבעה ימים להשלמת החקירה
מעיין לביא |

שופטת בית משפט השלום בנצרת, דלית שרון-גרין, האריכה בשבעה ימים את מעצרו של תושב סאג'ור, בן 28, שנעצר על ידי ימ"ר צפון בחשד שהוא קשור ביחד עם אחרים לניהול חברת השקעות לא מוסדרת, שפעלה תוך השמטת הכנסות והלבנת ההון שנוצר. פרקליטו, עו"ד מיכאל כרמל, טען בדיון כי למרשו אין כל עבר פלילי, ויש לסיים את החקירה עוד השבוע.

כאמור, ימ"ר צפון החליטו לאחר חקירה סמויה לעצור מספר חשודים, שהפעילו חברות שניהלו חברות השקעות, שפעלו במשך כשנה וחצי בשיטת הונאת פורקס לטענת המשטרה. הכוונה לסחר במטבע חוץ כאשר קונים ומוכרים מטבעות בשווקים זרים, במטרה לעשות רווח בזמן קצר. העבודה היא תמיד בצמדים של מטבעות, מכל מדינה שהיא. לדוגמא, האירו ממשיך להתחזק לעומת הדולר, ואז הסוחר קונה תמורת האירו יותר דולרים לעומת כמות הדולרים שהשקיע בתחילת התהליך. החשד הינו שכל החשודים קשרו קשר לביצוע מכלול מעשים שעיקר מטרתם היא הלבנת הון.

בדיון הארכת המעצר בבית המשפט בנצרת, אמר נציג המשטרה: "אנו חושדים חשד מבוסס שהדוחות שהם הגישו הם דוחות שאינם משקפים כלל ועיקר את הסכומים הרבים שהתקבלו מהונאת פורקס". עוד צוין כי החשוד נחקר על מאות אלפי שקלים שהעלים בשנים האחרונות.

עו"ד כרמל, שייצג את החשוד, קבל על העובדה שבקשת מעצר הינה לכל העצורים מילה במילה אותו דבר, ולא נכתבו החשדות בגינם מבקשים הארכת מעצר. "בדוח הסודי כנראה מפרטים על שצף קצף של עבירות, שבינן לבין הלקוח שלי אין כלום שאם לא כן היו טורחים לפרט בבקשה. הם מבקשים 10 ימי מעצר. כאשר באים בימים אלו, כשמעצר של בן אדם זה קשה, ומבקשים הארכת מעצר לתקופה כה ארוכה, יהיה זה נכון שהחשוד ועורכי דינו ידעו על מה מבקשים הארכת מעצר ולא שיסתירו את זה בדוח הסודי".

עו"ד מיכאל כרמל

עוד הוסיף עו"ד כרמל: "אני סבור שלאור גילו הצעיר של מרשי, שזו פעם ראשונה בחיים שלו שהוא עצור ושאין לו עבר פלילי, יהיה זה נכון להורות על שחרורו. עבירות כלכליות משחררים בערובה ותנאים. אם בית המשפט סבור כי עליו להיעצר כי ישנן אי אלו פעולות המצדיקות הישארותו במעצר, סבורני כי יש לסיים את החקירה שלו עוד השבוע".

השופטת שרון-גרין, קבעה לבסוף כי קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו בבקשה למעצר, וכי את חלק מפעולות החקירה המפורטות במסמך יש צורך לקיים כשהחשוד נתון במעצר ולא ניתן לשחררו לחלופת מעצר. למרות זאת, השופטת לא קיבלה את בקשת המשטרה לעצור את החשוד למשך 10 ימים והסתפקה, כאמור, בשבעה ימים.
___________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת דלית שרון-גרין

___________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a1%d7%a0%d7%99%d7%92%d7%95%d7%a8-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%90%d7%9c-%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%9c/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות