תיקים מזוייפים

רשם ההוצאה לפועל יניב דיין מלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב קבע, כי יש לסגור את תיקי ההוצאה לפועל אשר נפתחו על ידי הזוכה, חברת מידטאון העיר הלבנה בע"מ, תוך שימוש בחותמת מזויפת וחתימה מזויפת של עורך דין, שהועסק אצלה וסיים את העסקתו זמן רב טרם פתיחת התיק.
מעיין לביא |
משרדי ההוצאה לפועל בירושלים. ארכיון. צילום: פלאש 90

תיק ההוצאה לפועל נפתח על ידי הזוכה חברת מידטאון העיר הלבנה בע"מ ח.פ. 515182491 שמפעילה דירות להשכרה. הזוכה מנוהלת על ידי מר אלעד עדן שמשמש גם כדירקטור והוא המוציא והמביא אצל הזוכה והרוח החיה מאחוריה. על מסמכי הבקשה בתיק לביצוע שטר חתומים על ידי עורך דין, אשר הועסק כעו"ד שכיר אצל הזוכה עד לחודש נובמבר 2016.

הסוגיה המרכזית והעיקרית שעמדה לדיון בתיק זה היא, האם עורך דין המעודכן כמייצג את הזוכה חתם על מסמכי פתיחת התיק במועדים שלאחר סיום העסקתו אצל הזוכה. נציג הזוכה אלעד עדן פתח באופן שיטתי תיקים עם מסמכי ביצוע הנחזים להיות חתומים על  ידי עו"ד ומבירור שנערך במעמד עו"ד ומהודעה שנמסרה על ידו הוא הצהיר וטען בכל תוקף כי לא חתם על מסמכי פתיחת התיק ו/או על מסמכי פתיחת תיקים אחרים שנפתחו לאחר מועד סיום העסקתו אצל הזוכה בשלהי שנת 2016.

הודעת עו"ד הדליקה נורה אדומה אצל רשם ההוצאה לפועל האמון על תקינות ההליכים וכב' הרשם יניב דיין בחר לערוך בדיקה רוחבית של כל יתר התיקים שנפתחו בבקשות דומות לביצוע שטר על ידי נציג הזוכה אלעד עדן וחתומות על ידי עו"ד השכיר שאינו מועסק אצל הזוכה יותר.

הזוכה ניסתה להציג כתב הרשאה אשר נחתם על ידי עו"ד כמהווה את הבסיס המשפטי לפתיחת התיקים. עו"ד טען כי לא ראה את העתקו המלא של כתב ההרשאה המלא ואינו זוכר כי חתם על אחד כזה.

כב' הרשם יניב דיין קבע כי "ככל שעו"ד לא חתם על כתב ההרשאה המדובר הרי שלפנינו כתב הרשאה מזויף ששימש לזוכה כבסיס ליצירת מצג, כי היא פועלת בהרשאה של עו"ד וכתב הרשאה זה אף הוצג בתיקים השונים בפני הרשמים השונים. וזאת על מנת ליצור מצג שווא, כי לא היתה כל מניעה לפתוח את התיקים בחתימת עו"ד… לחילופין, ככל שכתב ההרשאה אינו מזויף וכי עו"ד חתם עליו הרי שאינו חוקי ואינו יכול לשמש כבסיס משפטי לפתיחת התיקים. שעה שעו"ד אינו יכול להסמיך אחרים לעשות שימוש בחתימתו ולתת הצהרות בשמו. והסכמה בין עו"ד לבין הזוכה כי מיד לאחר פתיחת התיק יוסר שמו מהתיק וזאת על מנת לקבל שכ"ט פסוק בתיק הרי היא כשלעצמה הסכמה שאינה חוקית ושיש בה יסוד של קבלת דבר במרמה."

כב' הרשם יניב דיין קבע כי "המשמעות של פתיחת תיק הוצאה לפועל תוך הצגת מצג שווא כי הזוכה מיוצגת על ידי עו"ד יש מספר היבטים: בראש ובראשונה היא זיוף חתימתו של עו"ד ושימוש במסמכים מזויפים והצהרת הצהרות שאינן אמת על מנת לפתוח את תיק ההוצאה לפועל; היבט שני הוא שיצירת מצג שווא בפני רשות האכיפה והגבייה על ידי הזוכה, כי היא מיוצגת על ידי עו"ד מקנה זכאות לפסיקת שכ"ט א' ושכ"ט ב' בגין פתיחת התיק ונקיטת פעולת גבייה הנגזרים מהיקף החוב בתיק. סכומים אלה מצטרפים לחוב החייב. למעשה הזוכה קיבלה לטובתה פסיקה של שכ"ט א' ושכ"ט ב' שלא כדין ובמרמה ובשעה שלא הייתה זכאית לכך מלכתחילה.
מבדיקה שנערכה על ידי עלה, כי לזוכה נפסקו סכומים מצטברים על סך של כ-90,000 ₪ מתיקים שנפתחו בשיטה זהה."

לאור התנהלות הזוכה בתיקים השונים רשמי ההוצאה לפועל שדנו בהם ובקשו הבהרות ותגובות שיתמכו בתצהיר על ידי הזוכה. הזוכה התחמקה בשיטתיות מביצוע ההחלטות. בתוך כדי הדיונים בחלק מהתיקים הציגה הזוכה כתב ההרשאה שמכוחו הוענק לה הבסיס המשפטי לפתיחת התיקים. טענה אשר נדחתה על ידי הרשמים ולבסוף בהעדר תגובה ותצהיר מטעם הזוכה הרשמים הורו על סגירת התיקים.

הזוכה אשר לא הייתה שבעת רצון מהחלטות הרשמים על סגירת התיקים שנסגרו בפועל מצאה דרך מקורית לפתוח אותם מחדש וזאת מבלי להתמודד עם החלטות חלוטות של רשמי ההוצאה לפועל.
באצטלה של המרצת פתיחה שהוגשה בבית המשפט השלום בתל אביב בסוגיית המחאת זכות בין חברות שתלה בפסיקתה שהוגשה לחתימת בית המשפט שורה ארוכה של הוראות המורות על פתיחת תיקי הוצאה לפועל (כאמור לעיל, שנסגרו בהחלטות חלוטות של רשמים)  והוראות המורות על העברת התיקים ללשכות אחרות וזאת על מנת להימנע מהתמודדות חוזרת עם אותו רשם בתיק. עולה השאלה מה ולפסיקתה הקשורה להמחאת זכות לבין החייאת תיקים אשר נסגרו בהחלטות רשמים. אכן, אין קשר.

"זוהי למעשה, דרך מקורית לעקוף את החלטות הרשמים בדרך של מרמה וניצול לרעה של הליכי משפט, אך אין בה כדי להכשיר את השרץ וכאמור בהמשך אורה על סגירת התיקים הללו, שעה שהזוכה לא קיימה את החלטות הרשמים. ובכל מקרה לא ניתן להשלים עם תיק הוצאה לפועל שבבסיסו מסמכי ביצוע שזויפו ודי בכך כדי להורות על סגירת התיק".

בהחלטתו התייחס כב' הרשם יניב דיין בהרחבה לסוגיית כתב ההרשאה, לסוגיית הפסיקתה, וסקר בהרחבה את ההחלטות אשר ניתנו בתיקי ההוצאה לפועל השונים. בהחלטה ניתן לראות כיצד הפסיקתה אפשרה את פתיחת התיקים הללו מחדש ואת המשך נקיטת ההליכים כנגד החייבים חרף החלטות חלוטות של הרשמים המורות על סגירה וזאת מבלי שהוגש ערעור או הוצגה החלטה בערעור הקובעת כי יש לפתוח את התיק מחדש וזאת לאחר שניתנה לחייב זכות טיעון בערכאת הערעור.

לבסוף כב' הרשם יניב דיין עשה שימוש בסמכותו מכח תקנה 126 א' לתקנות ההוצאה לפועל, המקנה לרשם ההוצאה לפועל סמכות רחבה לתקן פגמים בהליך ואף פגמים מהותיים, והורה על סגירת כל תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו תוך שימוש במסמכים מזויפים וחתימה מזויפת של עו"ד, חיוב הזוכה בהוצאות לטובת החייבים ולטובת אוצר המדינה ובנוסף הורה על העברת המקרה להמשך חקירה על ידי משטרת ישראל.

נפתח נגדך תיק הוצאה לפועל? יש עוד מה לעשות

[gravityform id="5" title="true" description="false" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות