נדחתה תביעת דיבה נגד הרבנות ששללה תעודת כשרות לוויסקי

בית המשפט קבע כי הרבנות מילאה היטב את תפקידה בזמנים בהם הסירה את הכשרות ממותג הוויסקי הפופולרי
מעיין לביא |

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, חנה קלוגמן, דחתה תביעת לשון הרע ונזיקין שהגישה חברת פאנקו גרופ בע"מ נגד הרבנות הראשית, לאחר שהרבנות ביטלה את אישור הכשרות על מוצריה וגרמה לה בכך נזק כלכלי ופגיעה במוניטין. בית המשפט הטיל הוצאות בסך 30,000 שקלים על חברת פאנקו.

בשנת 2016 פרסמה הרבנות הראשית באתר האינטרנט שלה הודעה במסגרת עדכוני כשרות, לפיה מוצרי אלכוהול מסוימים המשווקים על ידי פאנקו אינם כשרים, ביניהם ויסקי ג'ק דניאלס. בעקבות האמור, הגישה החברה תביעת לשון הרע ונזיקין נגד הרבנות הראשית, בטענה כי פרסום האזהרה באתר הרבנות פגע בשמה הטוב וכי הרבנות פעלה ברשלנות ומשיקולים זרים. עוד נטען כי הודעת הרבנות שקרית ונגדה את תעודת הכשרות שהיא מחזיקה בידה. "הודעה זו גרמה לה נזק כלכלי רב, מה גם שהיא כוללת את כל מוצריה בזמן שלמעשה מדובר במוצר אחד, וכדי להוסיף חטא על פשע, המודעה ציינה מי היבואן ממנו מומלץ לקנות את המוצר", נטען בתביעה.

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה וקבע כי ביטול תעודות הכשרות היו כדין וכי הרבנות פעלה באופן ענייני כלפי פאנקו. השופטת קלוגמן קבעה כי "הרבנות מילאה את תפקידה, גם כשהתירה וגם כשאסרה. פרסום הביטול היה כדין ובתוקף תפקידה ומחובתה של הרבנות. לא הייתה כל רשלנות ובוודאי לא מעשה של הוצאת לשון הרע". עוד נקבע כי "פרסום ההודעה באתר האינטרנט של הרבנות היה נכון וכדין. הפרסום התבסס על מידע שהתקבל אצל הרבנות הן מוועד הכשרות שלכאורה נתן את ההכשר והן מיצרנית הוויסקי ג'ק ,דניאלס באמצעות בא כוחה ועל ידי מנהלה. הרבנות עשתה בדיוק את מה שהופקדה לעשות".

בשנת 2019 קיבלה פאנקו תעודת כשרות לאותם מוצרים שכשרותם בוטלה בשנת 2016, וזאת לאחר שפעלה בהתאם לנהלים. השופטת קלוגמן ציינה כי עובדה זו חיזקה את מסקנתה שהרבנות פעלה כראוי ובחנה כל בקשה לגופה בצורה עניינית וללא שיקולים זרים או דעות קדומות.
_________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת חנה קלוגמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות