200 שעות של"צ וקנס על גזבר מפלגת קדימה לשעבר

יצחק חדד, ששימש כגזר קדימה הועמד לדין בשנת 2016 על גניבה והוצאה במרמה של כ-2.25 מיליון שקל מכספי המפלגה. ביהמ"ש זיכה אותו מרוב העבירות וגזר על עונש קל בשל "הפער בין האישום המקורי לעבירה שבה הורשע"
רונן לוי |
גזבר קדימה
יצחק חדד, גזבר קדימה לשעבר, בביהמ"ש

מה שהתחיל בקול תרועה רמה לפני כעשר שנים, הסתיים בבית משפט המחוזי בתל אביב בקול ענות חלושה: השופט מרדכי לוי, גזר על יצחק חדד, גזבר מפלגת קדימה לשעבר, 200 שעות של"צ וקנס של עשרת אלפים שקלים לאחר שהורשע בהפרת אמונים בתאגיד וזוכה מרוב העבירות כמו גניבה על ידי מורשה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

כתב האישום המקורי בפרשה הוגש בשנת 2016 וייחס לבכירים במפלגת קדימה, שכיהנו בתפקידם במשך חמש שנים עד שנת 2011, עבירות גניבה והוצאה במרמה של כ-2.25 מיליון שקל מכספי המפלגה. זאת לצורך שימושם הפרטי ותוך ביצוע רישומים כוזבים על מנת להסוות את פעילותם. אולם ככל שחלפו השנים כתב האישום הצטמצם וחדד, גזבר המפלגה, הורשע רק בהפרת אמונים בתאגיד וזוכה מיתר העבירות שיוחסו לו על פי כתב האישום, בין היתר, גניבה על ידי מורשה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

בגזר הדין כתב השופט מרדכי לוי כי חריגה לקולה, מטעמי צדק, מהמתחם המתייחס למצב הדברים הרגיל, זאת בשל המשקל המצטבר של חלוף הזמן, הפער בין כתב האישום המקורי לעבירה שבה הורשע הנאשם ועינוי הדין שנגרם לחדד בעקבות כך. עוד הוסיף השופט כי הוא נמנע מלגזור עליו פיצוי לטובת קדימה כבקשת הפרקליטות.

"אין לקבל את עתירת המאשימה", נכתב בגזר הדין, "ואין לחייב את הנאשם בפיצויים למפלגה. זאת, לנוכח מכלול הנסיבות, ובעיקר מכיוון שלא הוכח כי נגרם נזק כספי למפלגה, באשר כאמור אין לייחס משקל לתצהיר נפגעת העבירה, המפלגה, שנערך על ידי עו"ד חיים כהן, ב"כ המפלגה והכול, בשים לב גם לחלקו של הנאשם בפרשה, ביחס לחלקם של מימון וחזין, כמפורט לעיל, ולעינוי הדין שנגרם לנאשם בעקבות העבירות החמורות ביותר שיוחסו לו ושמהן זוכה ולהשלכות של ניהול ההליך המשפטי על המצב הכלכלי של הנאשם ושל בני משפחתו".

בכירים אחרים לשעבר במפלגת קדימה, מרדכי מימון שהיה יועץ חיצוני למפלגה וחנוך חזין, מנהל מערכות מידע של המפלגה במסגרת הסדרי טיעון. מימון הורשע בגניבה בידי מורשה, עשיית פעולת הלבנת הון ברכוש אסור וקבלת דבר בתחבולה ונידון ל- 15 חודשי מאסר בפועל. וחזין הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, החזקת מאגר מידע שלא כדין ופגיעה בפרטיות ונידון לחצי שנת עבודות שירות.
_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מרדכי לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות