150 שעות לתועלת הציבור נגזרו על אלון חסן, בתום סאגה משפטית "בעייתית וחמורה"

אחרי כתב אישום חמור מאוד, שמרובו זוכה באופן מלא, וערעור לעליון שהותיר על כנן שתי הרשעות במרמה והפרת אמונים, הגיעה הסאגה המשפטית של יו"ר ועד נמל אשדוד לשעבר לסופה המשפטי. 3 חודשים על תנאי, 150 שעות וללא קנס
מעיין לביא |
אלון חסן. כל הסיבות לחייך. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

150 שעות לתועלת הציבור גזר שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, על אלון חסן, יו״ר ועד נמל אשדוד לשעבר. השופט עדן קבע כי הנזקים הקשים שנגרמו לנאשם כתוצאה מההליך, והזיכוי ממרבית העבירות ומהחמורות שבהן, מחייבים התייחסות במסגרת הענישה.

כנגד אלון חסן ואחרים הוגש כתב אישום רחב היקף, אשר כלל ארבעה אישומים, אשר שלושה מהם יוחסו לנאשם. לחסן יוחסו עבירות רבות וחמורות, ובהכרעת הדין מיום 29.3.18 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוא זוכה מכל העבירות אשר יוחסו לו. הוגש ערעור חלקי, לבית המשפט העליון שם נדחה ברובו והתקבל בחלקו ביחס לשני מקרים.

אלון חסן הורשע בפסק דין של בית המשפט העליון בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, ובשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד:

במקרה אחד הוא הורשע בכך שמסר פרוטוקולים של דירקטוריון הנמל ודו"ח ביקורת פנימי של הנמל לחברת דנה, ובמקרה השני, בדעת רוב, הורשע בעבירות בגין חלק מהמיוחס לו בחלק מהאישום השני בפרשת הגרוטאות, בכך שהשתתף בישיבה אשר בה נכח אדם שהוא אחיו של חברו, שהוא מחברת דנה, וכי השתתף בסיור בנמל שנועד לבדוק התאמה ויישום של פתרון שהוצע ואשר חברת דנה החלה בישומו בנמל.

התיק הוחזר לבית המשפט במחוזי בבאר שבע , שם שקל כבוד השופט יואל עדן שקל את שאלת ההרשעה, גם לאור טענות ההגנה מן הצדק, ואופן ההתנהלות כלפי הנאשם בחקירה וגם לאחר מכן, כמפורט במצ"ב, ואת הנזקים הקשים שנגרמו לו ולמשפחתו בעקבות התנהלות זו, ובעקבות הגשת כתב אישום כה חמור ורחב היקף, אשר מרובו הגדול זוכה זיכוי מלא.

"מדובר בהתנהלות בעייתית וחמורה אשר בוצעה כלפי הנאשם". אך גם לאחר שנשקלו טענות ההגנה מן הצדק, ולאחר התלבטות, קבע השופט עדן כי משקל השיקולים להותרת ההרשעה גדול יותר, וזאת בהצטברם. השופט ציין כי "הגם שקיימת שורת שיקולים התומכים בביטול ההרשעה, מסקנתי היא כי השיקולים המצטברים שמנגד גוברים, ולפיכך נדחית העתירה לביטול ההרשעה".

בית המשפט ציין כי הנזקים הקשים שנגרמו לנאשם כתוצאה מההליך, והזיכוי ממרבית העבירות ומהחמורות שבהן, מחייבים התייחסות במסגרת הענישה, והדבר מוסכם על ב"כ המאשימה. בית המשפט לא מצא מקום להטלת קנס, לאור העובדה שלא עמד מניע כלכלי בביצוע מי מהעבירות שנקבעו בפסק הדין.

בסופו של דבר השופט עדן גזר על חסן מאסר על תנאי לתקופה של 3 חודשים. הנאשם יישא בעונש זה אם בתקופה של שנתיים מהיום יעבור על העבירה לפיה הורשע, וכן שירות לתועלת הציבור, בהיקף של 150 שעות בהתאם לתוכנית שירות המבחן, ובתיאום עם שירות המבחן.
______________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט יואל עדן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות