חנה על המדרכה וקיבל דו"ח חניה על אף שיש לו תו נכה

השופטת התחשבה. אילוסטרציה shutterstock

בית משפט השלום בחדרה דן לאחרונה בדו"ח חניה שקיבל תושב זכרון יעקב, בעל תו נכה, שהחנה את רכבו על המדרכה במקום האסור גם לנכים, ובאופן שמפריע להולכי רגל אחרים.
הנהג ביקש להישפט לאחר קבלת הדו"ח, והודה שחנה עם ארבעת הגלגלים על המדרכה, אך טען שנאלץ לעשות כך בשל אירוע "נפילת סוכר" שתקף אותו באותו רגע ומבלי שהיה בכך כדי להפריע לאיש. "אני חניתי בצורה כזאת שהשארתי מקום לעגלת תינוקות, לא חניתי על מקום של נכה. אני הרגשתי שעוד רגע אני מתעלף, ככה זה עם נפילת סוכר. אני לא שמעתי שבשום מקום בארץ נותנים לנכה דו"ח על חניה על מדרכה כל עוד הוא לא מפריע. זכרון כנראה לא שייכת למדינת ישראל".
בנוסף לכך טען הנהג שבאותו מקום ממש חנה רכב של סיירת בטחון על המדרכה גם כן. העירייה טענה כי "לרכב בטחון מותר לחנות במקומות כאלה לצורך מילוי תפקידו", והוסיפו כי גם אם חש ברע היה עליו להחנות את רכבו באופן שאינו מסכן אחרים.
השופטת רקפת סגל מוהר בחנה את החוק הרלוונטי – סעיף 2 לחוק חניה לנכים, לפיו לנכה מותר להחנות את רכבו באזורים שהחניה בהם אסורה לשאר הנהגים בהתקיים תנאים מצטברים של החוק, וביניהם התנאי לפיו לא תגרום החניה להפרעה ממשית לתנועה.
השופטת הסתמכה על התצלום שצירפה העירייה, וקבעה כי אין מנוס מההחלטה לפיה החניה נעשתה בצורה שגמרה להפרעה ממשית בתנועה. יחד עם זאת, התחשבה בכך שהסיבה לחניה האסורה היא מצבו הבריאותי, והעמידה את הקנס על מחצית מהסכום המקורי. כך שהנהג ישלם קנס בסך 250 שקלים.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

 


האם גם אתה זכאי לתג נכה?

 

[gravityform id="4" title="false" description="true" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות