החשד: הקים מעבדה לייצור סטרואידים

אומן פיתוח הגוף נתי בן משה נעצר השבוע בחשד להקמת רשת מסועפת להפצת סטרואידים וחומרים אסורים, בעיקר לספורטאים • בית המשפט בהחלטה חריגה האריך את מעצרו בשבועיים, אך עורך דינו אבנר שמש הצליח לקצר את המעצר בערעור למחוזי
מערכת אוביטר |
הפיץ את התרופות לספורטאים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

המשטרה עצרה בשבוע האחרון את נתי בן משה, מר ישראל 2018 בפיתוח גוף, בחשד שהקים מעבדה פיראטית לייצור הורמוני גדילה וסטרואידים והפיץ מאות אלפי הורמונים ופריטים הנחשבים כתרופות מזויפות וחומרים אסורים. על פי החשד בן משה הפיץ את החומרים לספורטאים, בעזרת רשת הפצה ארצית.
יש לציין כי החומרים וההורמונים שהופצו נחשבים כמסוכנים לבריאות ואסורים לשיווק על פי חוק. יחד עם בן משה נעצרו גם נהג אמבולנס של מד"א ובעל מכון כושר.
בבקשת המעצר נכתב כי, "מדובר בתרופות הגורמות לעשרות מחלות קשות עד סכנת חיים. החקירה מצביעה על פעילות עסקית ענפה בלתי חוקית. לצורך כך הקים החשוד לכאורה תשתית ארגונית הכוללת השכרת מקום, קניית חומרי גלם, ייצור התרופות והפצתם דרך שליחים ללקוחות בכל הארץ, כשהחשוד מתנהל מול הלקוחות כאילו הוא רוקח או רופא לכל דבר ועניין".

"מאמין במוצרים שהוא מייצר". עו"ד אבנר שמש
"מאמין במוצרים שהוא מייצר". עו"ד אבנר שמש

בן משה נעצר ביום שלישי השבוע, כאשר בשעה חמש בבוקר הופיעו השוטרים בדירתו יחד עם צו מעצר וביקשו ממנו להתלוות אליהם. העבירות בהן חשוד בן משה הן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, טיפול רשלני בתרופות או בחומר רעיל, קשירת קשר לביצוע פשעה, הפרת פקודת סימני המסחר, הפרת פקודת הרוקחים, ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.
עוד באותו היום הובא בן משה להארכת מעצר בפני השופט עמית מיכלס בבית משפט השלום בראשון לציון, שבאופן חריג אישר את הארכת מעצרו של בן משה בשבועיים. השופט כתב בהחלטתו: לאחר שעיינתי בתיק החקירה אני סבור שקיים חשד סביר הקושר את החשוד למיוחס לו. נגד החשוד קמה עילת מעצר של מסוככות הנלמדת מטיב המעשים המיוחסים לו והיקפם. אשר לפרק הזמן המבוקש, ער אני לעובדה שפרק הזמן המבוקש הוא גדול במיוחד, ונושק לרף העליון הניתן על פי חוק. עם זאת, בשים לב לטיב החשד הסביר הקיים כבר בשלב ראשוני זה נגד החשוד, אני סבור כי הבקשה מידתית ביותר".
אתמול קיבל בית המשפט המחוזי בלוד את הערר שהגיש עורך דינו אבנר שמש בנוגע לתקופת המעצר הארוכה שקבע השלום. "העורר הוא מר ישראל לשנת 2018", אמר שמש בדיון, "הוא משתמש במוצרים שהוא מייצר ומאמין בהם. לבוא בטענה על 14 ימי חקירה בלי התערבות שיפוטית? אני מבקש כי הימים יצומצמו, שניים מהחשודים שנעצרו שוחררו. המערער משתף פעולה בחקירה באופן מלא, איך הוא ישבש חקירה?".
השופט יעקב שיימן החליט לקצר את המעצר שנקבע, וכעת בן משה ישהה במעצר עד ליום חמישי בשבוע הבא. השופט כתב כי, "אני חושב כי יש טעם בדברי ב"כ המערער. אני סבור כי ביהמ"ש צריך לפקח במשך כל החקירה על הצורך בהמשך מעצרו של החשוד".
עו"ד שמש סיפר היום ל'אוביטר': "לטענת המשטרה, מרשי נתפס כשברשותו חומרים ממריצים האסורים עפ"י חוק. יצויין שמרשי, המחזיק בתואר "מר ישראל" משתתף תדיר בתחרויות שרירנים בארץ ובעולם והוא מוכר מאוד בקהילת השרירנים בישראל. מרשי משתף פעולה באופן מלא עם רשויות החוק".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות