תביעה: סבל מהתעמרות בעבודה שגרמה נזקי גוף

התעמרות והתעללות לשמה במקום העבודה יכולים ליצור נזק מתמשך, מדיד וכמעט בלתי הפיך. האם הגיע הזמן שחברות שאינן נוהגות כראוי בעובדיהן יתחילו לשאת בתוצאות?
נעמה כהן |

לבית משפט השלום בנתניה הוגשה תביעה בסך 150 אלף שקלים, בגין נזקי גוף שאירעו לגבר כבן 60 שהועסק כמעצב בחברה גדולה. על פי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד אסתי עוקב, נזקי הגוף הינם מהתנכלויות שסבל התובע במשך שנים, וכן מיחס משפיל ופוגעני בעבודה, בתדירות של פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע.

על פי התביעה, אותן התנכלויות הגיעו לשיאן במהלך יומיים, כאשר אחד המנהלים, שנהג להתנכל ולהשפיל את התובע, צעק וצרח עליו לעיני עובדים רבים במקום. לטענתו, התנהגות זו גרמה להידרדרות במצבו הנפשי והוא החל לסבול מהפרעת פוסט טראומה. כמו כן, החל מאותו אירוע, החל התובע לסבול מאי שקט, מצב רוח ירוד, עליה במשקל, קושי בריכוז, ירידה בזיכרון, תחושת רדיפה וכו'.

"התובע יטען כי אינו יכול לדעת את הנסיבות הממשיות שגרמו לנזקיו מאחר ולנתבעת הייתה השליטה או הפיקוח עליהם, ומאחר ועצם השתלשלות האירועים מתיישבת היטב עם ההנחה שהנתבעת לא שמרה על מידת הזהירות הסבירה והראויה, ולא פיקחה על הממונים הכפופים אליה, יש להחיל על התביעה את ״הכלל מדבר בעדו״. כהשלמה יטען התובע, כי ללא קשר לסעיף 41 לפקודה ובשל הנסיבות המיוחדות שנגרמו לתובע, יש להעביר בכל מקרה את נטל ההוכחה, הראיה והשכנוע על כתפי הנתבעת לאור ״רשלנותה המסתברת״ לאירוע התאונה", כתבה עו"ד עוקב בתביעה.

עוד נטען על ידי התובע כי כלל נזקיו נגרמו לו בשל רשלנותה, חוסר מיומנותה וחוסר זהירותה של הנתבעת ומי ממנהליה, והיא אחראית על מעשיהם מאחר והיא גילתה חוסר אכפתיות בנוגע לביטחון ובטיחות העובדים בכלל, והתובע בפרט, ולא הקפידה הקפדה ראויה על הוראות כל דין.

עו"ד אסתי עוקב

מבדיקה שבוצעה לתובע על ידי מומחה בפסיכיאטריה עלה כי הוא פיתח מצב חרדתי, סימפטומים פוסט טראומטיים ודכאון על רקע מסכת של רדיפה והתעמרות שיטתיים ומתמשכים במקום עבודתו, חרף העובדה שהוא מתבלט כעובד מצטיין, התורם למקום העבודה באופן עקבי.

"יש להדגיש כי בהקשר זה מאפייני ההפרעה האובססיבית קומפולסיבית (למשל התמדה והקפדה, רדיפת צדק), אשר שמשו דווקא אמצעי להתפתחות ולקידום יעדי ומטרות מקום העבודה לאורן השנים, עברו תמורה בעקבות ההשפלות הקשות אותן חווה ומצבו הנפשי והתפקודי מחמיר. יתרה מזאת, נראה כי התובע עשה מאמצים יוצאי דופן להמשיך ולאחוז במשרתו, על מנת לשמור על מימושו העצמי ותלכיד זהותו המקצועית, אישית, משפחתית וחברתית, אך היחס לו זכה בתמורה הסב לו נזק", נכתב על ידי המומחה, שהעריך את נכותו הצמיתה בחמישים אחוזים.
_______________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%a1%d7%aa%d7%99-%d7%a2%d7%95%d7%a7%d7%91/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות