בית המשפט דחה את בקשת התביעה להציג תמונות לאחר הסדר הטיעון, לאור התנגדות הסניגור

אחרי שכבר סוכמו פרטי הסדר הטיעון, כולל הופעת המתלוננת בבית המשפט, ביקשה התביעה להציג תמונות שלה מעת התקיפה. הסניגור, עו"ד מור עטיה, התנגד בתוקף לדבר שכלל לא סוכם, והשופט קיבל את טענתו
נעמה כהן |
אילוסטרציה

מחלקת התביעות של המשטרה הגיעה להסדר טיעון עם נאשם בעבירות איומים, תקיפה חבלנית בבת זוג, תקיפת זקן ועוד. לאחר שבית המשפט הרשיע את הנאשם על פי הודאתו, במהלך דיון הטיעונים לעונש ביקשה התביעה להציג את תמונות המתלוננת. הסניגור, עו"ד מור עטיה, התנגד להצגת התמונות והשופט שמאי בקר קיבל את התנגדותו.

לפני מספר חודשים הורשע גבר כבן 38, על פי הודאתו, בריבוי עבירות של תקיפה חבלנית בבת זוג, איומים, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, שיבוש מהלכי משפט, תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש ועוד עבירות תקיפה סתם. לאחר הרשעתו בוטלו הדיונים, ואתמול התקיים דיון הטיעונים לעונש, במהלכו ביקשה התביעה להציג את תמונות המתלוננת שהותקפה.

עו"ד מור עטיה, בא כוחו של הנאשם, סירב בכל תוקף והשופט שמאי בקר, נאלץ להכריע בסוגיה. השופט בקר ציין בהחלטתו כי נטייתו ושאיפתו של בית המשפט היא להיחשף למירב הראיות הרלוונטיות לשם גזירת העונש, וכדברי התביעה תמונה אחת שווה אלף מילים. אולם, שאיפתו של בית המשפט אינה חזות הכל. "לעיתים, על בית המשפט להסתפק בפחות, לוותר על ראיה פלונית, בנסיבות מסויימות; אחת מאותן הנסיבות הנובעת מהגינות כלפי הנאשם, הוא מצב הדברים במקרה דנא", כתב השופט בקר והוסיף: "הסנגור המלומד טען כי עניין זה לא עלה במסגרת המו"מ בין הצדדים, ולמיטב הבנתו, משעה שאמרה לו התביעה, פוזיטיבית, כי יש בדעתם להעיד את המתלוננת, מכלל ההן למד את הלאו, והבין שלא יהיו עוד ראיות לעונש; מכאן התנגדותם החד משמעית של הנאשם ובא כוחו, להגשת התמונות לעיון בית המשפט".

עו"ד מור עטיה

השופט בקר, ציין גם בהחלטה כי עו"ד עטיה צודק שהשאלה היא בכלל לא מה ערכן הראייתי של התמונות, על כך אין מחלוקת. הסוגיה האמיתית היא מה ניתן ומה לא ניתן להגיש, לאחר הגשת הסדר טיעון לבית המשפט, ובו היו הסכמות.

"במקרה דנא, אין דרך לסתור את דבריה ואת תחושתה של ההגנה, לפיהן ברור היה לה כשמש, כי התביעה תביא לעדות את המתלוננת, ובכך יתחילו ויסתיימו הראיות לעונש מטעמה", כתב השופט בקר וסיכם: "כאשר אני מתרשם שההגנה הסתמכה, לרבות הנאשם כמובן, על מצג פלוני, ורק לאחר שהסכים הנאשם למתווה שהוצג, קמה ועלתה הבקשה הנוספת, הרי שיש לדחותה, נוכח התנגדות ההגנה, מטעמי הגינות והוגנות כלפי הנאשם… סוף דבר אפוא, שהתביעה לא תגיש את התמונות, על כל המשתמע מכך, לטוב ולרע, והטיעונים לעונש יישמעו ו"ייראו" בלעדיהן".


לצפיה ודירוג כבוד השופט שמאי בקר


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות