שלוש וחצי שנות מאסר לנהג שדרס הולך רגל במהלך בריחה משוטרים

נתנאל חנוכייב מבאר שבע עבר על כמעט כל עבירות התנועה החמורות האפשריות בעת שנמלט מהמשטרה. גם כשדרס הולך רגל, זה לא גרם לו לעצור
מעיין לביא |
תאונת דרכים, ארכיון

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, גזר שלוש וחצי שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון שהושג בהליך של גישור, על נתנאל חנוכייב, תושב באר שבע, בגין דריסה והפקרה של הולך רגל תוך כדי הימלטות מהשוטרים על רקע אלימות כלפי בתו זוגו. השופט ביתן גם פסק פיצוי בסך 50 אלף שקלים להולך הרגל שנפצע.

על פי כתב האישום בו הורשע חנוכייב, בחודש אוגוסט האחרון, בשעת ערב, התגלע סכסוך בינו לבין זוגתו לחיים. הוא נסע ברכבו לעבר ביתה של אמו בבאר-שבע, ובמקביל, בת הזוג התקשרה למשטרה ודיווחה שחנוכייב נסע ברכבו לכיוון כתובת מסוימת והוא מתכוון לברוח מהעיר, וביקשה שניידת משטרה תאתרו בדחיפות. שוטרים שהגיעו למקום הבחינו ברכב, נסעו בעקבותיו וכרזו לו לעצור, תוך הדלקת אורות מהבהבים בניידת המשטרה.

בשלב מסוים חנוכייב עצר את רכבו ואחד השוטרים ניגש אליו, שוחח אתו ואימת את זהותו וביקש ממנו לכבות את מנוע הרכב. חנוכייב סירב לכבות את המנוע. אחד השוטרים ניסה לפתוח את דלת הנהג, וחנוכייב שילב הילוך קדמי ונמלט מהמקום.

השוטרים החלו לרדוף אחריו, תוך הפעלת סירנה ואורות מהבהבים, אך חנוכייב לא שעה לקריאותיהם והמשיך בבריחתו. במהלך נסיעתו חצה צומת באור אדום, ביצע עקיפה מסוכנת של רכבים שעמדו בצומת, נסע באופן פרוע, תוך זגזוג בין רכבים נוסעים וגרם להם לבלום בפתאומיות וחצה צומת נוסף באור אדום.

בהמשך, חנוכייב פנה בפתאומיות באחד הרחובות, ואגב כך עלה עם רכבו על אי תנועה ופגע עם חזית שמאל של הרכב בהולך רגל שעמד על אי התנועה. הולך הרגל, הועף, נחבט בשמשת הרכב והופל אל הכביש.

למרות זאת, חנוכייב המשיך בנסיעתו הפרועה, תוך שהוא פוגע בתמרור ועוקר אותו ממקומו, לא עצר במקום התאונה כדי להזעיק עזרה. שוטרת ששמעה על האירוע במערכת הקשר המשטרתית, חסמה את נתיב נסיעתו אך הוא סטה לנתיב התנועה הנגדי, עקף את החסימה והמשיך בבריחתו. בשלב מסוים חנוכייב עצר את הרכב באמצע הכביש וירד ממנו מבלי למשוך את בלם היד, והרכב החל להידרדר לאחור. חנוכייב ברח ואחד השוטרים רדף אחריו ועצר אותו.

"הערכים החברתיים העיקריים שנפגעו מהתנהגות הנאשם הם, שמירת החיים, הבטיחות בדרכים, הציות לגורמי אכיפת החוק, והדאגה לשלום הזולת שנפגע בתאונה. במקרה זה, מידת הפגיעה בערכים החברתיים האמורים הינה משמעותית מאוד", כתב השופט ביתן שקיבל את הסדר הטיעון, וכאמור גזר את דינו לשלוש וחצי שנות מאסר אך הוסיף: "הצטברות המעשים, חומרת העבירות, הפגיעה המשמעותית שנגרמה להולך הרגל – שאך בנס לא הסתיימה בתוצאה פטאלית, הסכנה החמורה שהנאשם יצר בנהיגתו, והעובדה שהנאשם נדון בעבר ל-3 שנות מאסר בפועל על עבירת אלימות חמורה, מצדיקות הטלת עונש מאסר לתקופה ארוכה מזו המוצעת בהסדר הטיעון".
________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט אליהו ביתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות