למעלה ממיליון שקלים נפסקו לנערה שנפגעה בתאונת דרכים

על אף מצבה הבעייתי של הנערה עוד לפני התאונה, קיבל בית המשפט את עמדתה כי מצבה דהיום נובע עקב התאונה
מעיין לביא |

לאחר שש שנות משפט, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל, פסק פיצויים של למעלה ממיליון שקלים לצעירה בת 21, שלפני כשבע שנים נפגעה בתאונת דרכים ועוד כ-150 אלף שקלים שכר טרחה. השופט דראל קיבל את טיעוניה של באת כוחה של הצעירה, עורכת הדין שלהבת רובין, לפיה התאונה גרמה לה נזקים קשים בתחום האורטופדי, הנוירולוגי והפסיכיאטרי.

התובעת, כאמור צעירה שכיום הינה בת 21, נפגעה לפני 7 שנים בתאונת דרכים. בעת שהלכה, רכב פגע בה והפגיעה הסבה לה חבלת גוף. לרכב לא היה ביטוח חובה, ומשכך הוגשה התביעה גם כנגד 'קרנית'. קרנית לא חלקה על הפגיעה בתאונה, על כך שמדובר בתאונת דרכים, ועל חבותה לשאת בנזקי התובעת, אלא מקדה את טענותיה במישור החבות של הנהג.

לתובעת נגרמו בתאונה חבלת ראש ושבר בכתף. היא הופנתה ליחידת טיפול נמרץ ולאחר מכן אושפזה למשך כמה ימים. בהמשך לכך, התובעת סבלה ממגבלות שונות והתאונה הותירה נכות בתחומי האורתופדיה, הנוירולוגיה והפסיכיאטריה. לצד החבלות בתאונה, מדובר במי שעל אף גילה הצעיר בעת הפגיעה, 14 שנים, סבלה ממצב נפשי ונוירולוגי קודם, שהביא לשילובה במסגרת חינוכית מותאמת, ואף לאשפוזה בבית חולים פסיכיאטרי למשך מספר חודשים עוד לפני התאונה. בתחום האורתופדיה מונה מומחה רפואי שקבע לצעירה נכות של 10%. בתחום הנוירולוגי נקבעה בשל התאונה 22.5 אחוזים ועוד נכות של 10% בתחום הפסיכיאטרי.

באת כוח התובעת, עו"ד רובין, ביקשה לקבוע כי נכותה התפקודית עולה על הנכות הרפואית. היא נסמכה בעיקר על הטענות לכאבי ראש, הקאות, התעלפויות, סחרחורות ופרכוסים, וזאת לצד ההיבטים הנפשיים שבאים לידי ביטוי בהתקפי זעם והתפרצויות. לדידה של עו"ד רובין, אין לייחס משקל לעבר הרפואי שכן מדובר בבעיות רגשיות על רקע הפרעת קשב וריכוז מטופלת. עו"ד רובין ציינה כי גם בשירותה הצבאי, הצעירה נזקקת לסיוע וזוכה להתחשבות רבה בשירות הצבאי.

 

מנגד, קרנית טענה כי יש להעמיד את הנכות התפקודית ואת שיעור הגריעה על 10%. היא הפנתה להיבטים שונים שבהם נמצאה עדות התובעת לא מהימנה. עוד נטען כי על ידי קרנית כי מצבה של התובעת היה בעייתי עוד לפני התאונה וכי לא הייתה ירידה תפקודית משמעותית אצל התובעת לאחר התאונה לעומת מצבה הקודם.

השופט דראל קיבל לבסוף את טיעוני עו"ד רובין, וכתב בין השאר בהחלטתו: "המדובר בענייננו בנכויות משמעותיות, שיש בהן כדי לגרוע מכושר ההשתכרות, ומקום בו ניתן ביטוי בקביעת הנכות גם לעבר, לא הונח בסיס מספיק לסתירת החזקה ולפיה הנכות הרפואית מבטאת את שיעור הגריעה מכושר השתכרות מקום בו מדובר בנפגעים קטינים וצעירים".
_________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט ארנון דראל

__________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%9c%d7%94%d7%91%d7%aa-%d7%a8%d7%95%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%aa%d7%90%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%98%d7%95%d7%97-%d7%9c%d7%90/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות