זה מתחיל: בית המשפט מינה נאמן זמני לרשת הגלידות וניליה

כלכלה חזקה? עסקים ועצמאים רבים במשק מתחילים לקרוס. אתמול היתה זו רשת הגלידריות וניליה, כשבמקום למכור מעדנים קפואים ביקשה צו הקפאת הליכים
נעמה כהן |
וניליה. צילום: יח"צ

זה היה רק עניין של זמן. החודשים האחרונים, בהם המדינה היתה בסגר, השפיעו קשות על עסקים. אתמול היתה זו רשת הגלידריות וניליה, שנקלעה לקשיים לאחר שההכנסותיה צנחו ביותר מ-80 אחוזים. השופט איתן אורנשטיין, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, נתן צו הקפאת הליכים זמני לפי בקשתה ומינה לרשת הגלידריות נאמן זמני.

בבקשה, אותה הגישו בעלי רשת הגלידות, נטען שארבע החברות הקשורות שנמצאות בבעלות האחים ניצן ואיתי רוגוז'ינסקי, העוסקות בייצור והפעלה של הרשת, נקלעו לקשיים שהוחרפו עקב המשבר הכלכלי בעקבות נגיף הקורונה עד כדי שיתוק פעולתן. בעלי הרשת חשש כי נושים יפרצו למפעל ויקחו משם ציוד וסחורה, דבר שיגרום לרשת נזק בלתי הפיך. בין הנושים אפשר למצוא את הבנקים לאומי, הפועלים, אוצר החייל והבינלאומי.

העמדה שהוגשה לבקשת השופט אורנשטיין מטעם סיגל יעקבי, הממונה על הליכי חדלות פרעון, היתה כי בית המשפט ימנה שני בעלי תפקיד, אחד עורך דין ואחד רואה חשבון, וכי אין לתת בשלב זה צו הקפאת הליכים נגד בעל מניות. אולם השופט, אורנשטיין איפשר צו הקפאת הליכים נגד בעל המניות, בחר למנות בעל תפקיד אחד ולא קיבל את השמות שהוצעו מטעם הממונה. "יש מקום בנסיבות העניין למנות מי שיש לו ניסיון רב כבעל תפקיד בכלל, ובהפעלת עסקים בחדלות פירעון בפרט, ובהינתן שככל הנראה תידרש הפעלה של עסקי החברות על ידי בעל התפקיד ובהינתן הגורמים הרבים בתיק".

בסופו של דבר, השופט מינה את עו"ד ליאור דגן לנאמן זמני לנכסי החברה, ובין השאר הוא הוסמך לתפוס, לשמור ולבטח את הנכסים, ולייצג את החברה בהליכים משפטיים קיימים. הדיון אתמול התקיים במעמד צד אחד, ובתחילת השבוע הבא יתקיים דיון נוסף, הפעם בנוכחות הצדדים והנושים.
_________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט איתן אורנשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות