הביטוח הלאומי חוייב להחזיר כספי קצבת ילדים שהועברו לכינוס נכסים

בשל טעות הועברו כספי קצבת ילדים, החסינים מעיקול, לקופת כינוס נכסים של זוג מעוטף עזה. ביהמ"ש הורה להעבירם להורים
מעיין לביא |
המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי, ארכיון

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, ישראל פבלו אקסלרד, הורה לביטוח הלאומי להחזיר כספי קצבת ילדים לחייבים לאחר שהועברו לקופת הכינוס. במקביל, נענה השופט פבלו אקסלרוד גם לבקשה נוספת של עו"ד טל פינק באותו תיק פשיטת רגל, למתן הפטר ופטור מביצוע תשלומים חודשיים לחודשים אפריל עד יוני, בשל מצב החירום.

על פי הבקשות, שהגישה עו"ד פינק, מדובר בכספים בגין קצבת ילדים אשר נועדה לצורך כלכלת הקטינים, ואשר היה על הביטוח הלאומי לשלמה לידי החייבים במשך כל השנים. בשל טעות ברישומים, לא העביר הביטוח הלאומי את הקצבה לידי החייבים, ובית המשפט הורה כי על הביטוח הלאומי להעביר כספים אלו לקופת הכינוס.

עו"ד טל פינק

עו"ד פינק דרשה כי יש להורות על העברת הכספים הללו לידי החייבים מאחר ומדובר בכספי קצבה המוקנים לחייבים לפי חוק הביטוח הלאומי, ואשר מוגנים מעיקול. השופט פבלו אקסלרד הורה על העברת הכספים לחייבים עצמם.

בקשה נוספת באותו תיק, שהוגשה על ידי עו"ד פינק, היה למתן הפטר ופטור מביצוע תשלומים חודשיים. מדובר בזוג נשוי, הורים לשלושה בנים המתגוררים בעוטף עזה, והם הסירו את כל המחדלים בהליך, אולם לאור התפרצות וירוס הקורונה הוצא החייב לחל״ת.

"החייבים מודעים להנחיות הכנ״ר לפיהם ניתן לשלם את התשלום העיתי בחודש מאי 2020, אך לטענתם, דחיית התשלום תעמיד אותם בלחץ כלכלי והם חוששים להגיע למועד הדיון, עם חוב פיגורים", כתבה עו"ד פינק בבקשה. בינתיים, השופט פבלו אקסלרד קיבל את הבקשה לפטור מתשלומים בין החודשים אפריל ויוני, והורה למנהל המיוחד להגיב לבקשה עד תחילת חודש יוני.
_______________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט ישראל פבלו אקסלרד

________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%98%d7%9c-%d7%a4%d7%99%d7%a0%d7%a7-%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%93%d7%99%d7%9f-%d7%95%d7%9e%d7%92%d7%a9%d7%a8%d7%aa/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות