המלצה לצעדים פיקודיים נגד קצין משטרה שהילך אימים על עורך דין

נציב תלונות הציבור של מייצגי המדינה המליץ לנקוט בצעדים פיקודיים נגד קצין משטרה שהילך אימים על עורך דין
רונן לוי |

שוטרים לא יכולים להלך אימים על עורכי דין, כך עולה מהחלטת השופט בדימוס דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה, לאחר שהמליץ לנקוט בצעדים פיקודיים, נגד קצין משטרה שניסה להלך אימים על עורך דין זוהר ברזילי, בעת שזה הגן בבית המשפט על אחד מלקוחותיו.

על פי התלונה, אותה הגיש עו"ד ברזילי לנציב רוזן, לפני מספר שנים הוצא על ידי משטרת ישראל צו סגירה לעסק, בעקבות טענה בדבר אירועים שהיו באזור המועדון. באותו היום הוגשה בקשה לביטול צו הסגירה הראשון, לפי סעיף 23 לחוק רישוי עסקים. הבקשה נדחתה בבית משפט השלום. עו"ד ברזילי הגיש ערר על ההחלטה, ובמסגרת הערר הגיעו הצדדים להסכמות בנוגע למערך האבטחה במועדון, ולפיהן צו הסגירה הראשון יבוטל, והסכמות אלה קיבלו את אישור בית המשפט.

חרף ההסכמות אליהם הגיעו, הגיש רפ"ק עו"ד אלעזר שולץ בקשה לסגירת המועדון עד תום ההליכים המשפטיים. באותו דיון, בסיום ההליך, הסכים עו"ד שולץ למחוק את בקשת הסגירה. בעקבות זאת, הגיש עו"ד ברזילי בקשה לפסיקת הוצאות ובית המשפט השית על המשטרה הוצאות בסך 2,500.

במסגרת הדיון, קצין המשטרה, על מנת לנסות ולהלך אימים על עו"ד ברזילי, ניגש אליו לאחר שהוא הטיח בו דברים במסגרת הדיון, הציג, בלחישה באוזנו של עורך הדין, אפשרות לפיה יתלווה אליו עורך הדין לתחנת משטרה לאחר הדיון ובמקביל נטל אזיקים משוטר נוסף שנכח במקום.

בעקבות התלונה, הנציב דוד רוזן פתח בבדיקת המקרה וקבע כי מדובר בהתנהגות פסולה של הקצין שולץ והמליץ למפקד מחוז מרכז במשטרה, לנקוט בצעדים פיקודיים כנגד עו"ד שולץ, שיהא בהם כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

"ההתנהגות המתוארת – מייצג מדינה בערכאות, המופיע מול עורך דין באולם בית משפט, ועושה בכוחו כקצין משטרה על מנת "להשקיט" או "ליישר" את עורך הדין המופיע מולו – הינה פסולה ואסורה בתכלית", כתב הנציב בהחלטתו, והוסיף: "דיבורו של רפ"ק שולץ לא התפרש לשני פנים, ומשמעותו היתה ברורה ונטולת ספקות. גם מעשה נטילת האזיקים מתפרש כניסיון להמחיש ולחדד ב"עקרבים" את דיבורו לעורך הדין, שההין לדבר נגדו בבית המשפט. הדברים מקבלים משנה חומרה, כשאלה התרחשו במהלך דיון משפטי באולם בית משפט, כשלקוחות עורך הדין חוזים במתרחש מקרוב".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות