סכסוך משפחות עקב הבחירות המקומיות הוביל ליריות, מרדף ורצח רוכב אופנוע

סכסוך ותיק בין שתי משפחות בטובא זנגריה על רקע בחירת ראש המועצה, הוביל לירי מצד אופנוענים כלפי פועלים חקלאיים, מרדף אחריהם, התנגשות מכוונת ורציחתו של אחד מהם
ציון חן |

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד עומרי עומר בן 21, ונשאת הייב, בן 27, שניהם תושבי טובא זנגריה, בגין עבירות רצח, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה והפקרה אחרי פגיעה. זאת, על רקע סכסוך משפחות עקב הבחירות לרשות המועצה ביישוב.

מעובדות כתב האישום עלה כי בין משפחת עומר למשפחת שייח, המתגוררות בטובא זנגריה, קיים סכסוך על רקע בחירתו של ראש מועצה המשתייך למשפחת עומר. לפני כחודש, בעת שעבדו הנאשמים ביחד עם אחרים בגיזום עצים בשטח חקלאי הסמוך לקיבוץ איילת השחר, הגיעו קאסם הייב והמנוח – סגר הייב, המשתייכים למשפחת שייח, כשהם רכובים על אופנועים לשטח החקלאי, וירו לכיוונם של הנאשמים שהיו במרחק של כ-100 מטרים מהם.

בעקבות כך, דלקו הנאשמים בטנדר במהירות רבה אחרי האופנועים, תוך שהם מסכנים את בטיחותם של בני משפחת שייח שנאלצו לנסוע גם הם במהירות על מנת לברוח מהטנדר שנצמד אליהם. הטנדר נצמד לאופנועים ופגע בעוצמה רבה באופנוע שעליו רכב המנוח, ודחף אותו למרחק כולל של 124 מטרים, כשבשלב מסוים, ניתק המנוח מהאופנוע והוטח בעוצמה על הכביש. לאחר פגיעתם במנוח נמלטו הנאשמים עם הטנדר בחזרה לשטח החקלאי. כתוצאה מהפגיעה נגרמו למנוח חבלות בכל חלקי גופו, הוא פונה במסוק לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם, שם נקבע מותו.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים נכתב כי, לפרקליטות ראיות לכאורה טובות להוכחת המיוחס לנאשמים בכתב האישום הכוללות, בין היתר, עדויות תושבים מיסוד המעלה המתארים את המרדף של הטנדר אחר האופנועים ושוללים את גרסת הנאשמים לפיה הם נמלטו מהאופנועים וכשהגיעו ליסוד המעלה, נתקלו באופנועים במקום במקרה, ואז ירה אחד מרוכבי האופנוע לכיוונם, המשיבים הורידו את ראשם ופגעו באופנוע. "עבירת הרצח המיוחסת למשיבים חמורה מעצם אופייה ונסיבות ביצועה מלמדות על מסוכנותם הרבה של המשיבים. מכאן קמה עילה למעצרם עד לתום ההליכים", נכתב בבקשה.

כתב אישום נוסף הוגש, במקביל, כנגד קאסם הייב אשר נמלט יחד עם המנוח, בגין אירוע הירי על הנאשמים שקדם לרצח, המייחס לו עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, נשיאת נשק ותחמושת, שיבוש מהלכי משפט ונהיגה ללא רשיון.

_____________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%90%d7%a4%d7%a8%d7%aa-%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%93/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות