בית המשפט המחוזי קיבל ערעור של אם על גובה המזונות והגדיל אותם

הרכב שופטי בית המשפט מחוזי מרכז בראשות השופטת מיכל ברנט, קיבלו ערעור שהגישה אם על פסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה בפ"ת, ופסקו שיעור מזונות גבוה יותר. השופטים קיבלו את טענת עו"ד סיון אלה-לוי אשר ייצגה את האם, על כך שאין בפסיקתו של בית המשפט, די בכדי לספק כראוי את מזונות 3 בנותיה
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |

מדובר בבני זוג אשר היו נשואים למעלה מעשר שנים, עד שהתגרשו ולהם שלוש בנות.

האם הגישה תביעה למזונות הבנות הקטינות בבית המשפט לענייני משפחה בפתח-תקווה, אשר העריך את כושר השתכרותו של האב ב-17 אלף שקלים ואילו של האם ב-7,000 שקלים.

מדובר בנסיבות לפיהן הילדות שוהות את מרבית הזמן אצל האם כאשר הבת הגדולה אינה לנה אצל האב כלל.

בפסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה, העריך בית המשפט את צרכיה של כל אחת מהילדות בשיעור של 1,600 שקלים לחודש זאת לבד מהוצאות מדור, חינוך ורפואה.

בפסק הדין נקבע כי האב ישלם ארבעת אלפים שקלים עבור מזונות הקטינות, בצירוף לחלקו בהוצאות המדור בסך 750 שקלים וכן, מחצית מהוצאות החינוך והרפואה.

בעקבות פסק הדין, הגישה עו"ד אלה-לוי ערעור לבית המשפט המחוזי ובו ציינה כי שגה בית המשפט בקביעת שיעור מזונות נמוך לילדות למרות שהן מצויות בחזקת והשגחת האם תשעים אחוזים מהזמן, וכאשר פערי ההשתכרות בין הצדדים עומדים על יחס של 19-81 אחוזים.

עוד ציינה עו"ד אלה-לוי, כי האם משתכרת רק 4,500 שקלים לחודש, בעוד האב משתכר סך של 19 אלף שקלים בחודש וכן, אין מקום להפחית במזונותיה של הילדה הגדולה ולקבוע אותם על סך 1,000 שקלים בלבד, ולרבות לעניין חלוקת הוצאות החינוך והרפואה שווה בשווה שגוי מאחר והאב משתכר יותר מהאם.

האב מצידו טען, כי שיעור המזונות שנפסק ע"י בית משפט הוא מעבר לראוי ולמעשה הוא חוייב במזונות כל אחת מהבנות בשיעור של 2,083 שקלים כולל מדורן וללא השתתפות בהוצאות חינוך ורפואה וכן לא נפלה כל טעות בקביעת בית המשפט לעניין שיעור ההשתכרות של האם ואין מקום להשגותיה באשר לקביעת בית המשפט בכל הקשור לשיעור השתכרות האב.

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי, קיבל בפסק דינו את הערעור שהוגש, על הטענות שהועלו בו וקבע כי מעתה ישלם האב סך של 4,300 שקלים עבור מזונות שלוש הילדות, כאשר בגין מדורן העלה את הסכום באופן משמעותי ל-2,550 שקלים לכל חודש. ג

ם באשר לחלוקת הוצאות החינוך והרפואה שבין הצדדים, קבע בית המשפט המחוזי כי בהתאם להפרשי השכר המשמעותיים שבין הצדדים, ישא האב ב-80 אחוזים מהוצאות אלו והאם רק ב-20 אחוזים. כמו כן, האב חוייב בהוצאות בסך 15 אלף שקלים.

"בהתייחס להלכה החדשה אשר יצאה מבית המשפט העליון במסגרתה נקבע כי ההורים יישאו בהוצאות ילדיהם הקטינים מגיל 6 ואילך באופן יחסי לפערי ההשתכרות בניהם וחלוקת שהיית הקטינים עימם, הרי שיש מקום לקבלת ערעור המערערת … ", ציינו השופטים בפסק הדין.

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות