בג"ץ לרה"מ: "מדוע הסדר ניגוד העניינים לא מחייב אותך?"

במקביל לצו שהוצא לנתניהו, הורו לו שופטי בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה חיות, לנמק מדוע אינו משלים במהירות הראויה את המינויים של כלל הבכירים בשירות הציבורי הטוענים אישור ממשלה
דנה לווינסקי |
אסתר חיות
הנשיאה אסתר חיות, ארכיון

הרכב שופטי בג"ץ, בראשות הנשיאה אסתר חיות, הוציאו צו על תנאי, המורה לראש הממשלה בנימין נתניהו לנמק מדוע הוא לא יקבל את עמדתו המחייבת של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בנוגע להסדר ניגוד העניינים שנקבע כלפיו.

השופטים חיות, ניל הנדל וחנן מלצר, הורו ליועמ"ש להגיש תגובה שתנמק מדוע לא לקבל את טענות נתניהו כנגד חלק מהמגבלות עליו שעליהן הוא לא מסכים.

בתגובה לעתירות, אותן הגישו בין היתר התנועה לאיכות השלטון בישראל, התבקש ראש הממשלה נתניהו, על ידי השופטים לספק הסברים. השופטים דרשו לדעת "מדוע לא ייקבע כי ככל שחוות הדעת ניתנה בסמכות והיא מחייבת את רה"מ היא תחול, בשינויים המחויבים, גם ביחס לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה וזאת בכל הנוגע למינוי בעלי תפקידים במערכת המשפט וכן ביחס להחלטות שיש להן זיקה למשפטו הפלילי של ראש הממשלה".

עוד דרשו כי ינמק "מדוע לא להשלים במהירות הראויה את המינויים של כלל הבכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור ממשלה, וזאת לא יאוחר מהמועד שעליו יצהירו ויאושר על ידי בית המשפט".

ראש הממשלה לקראת הדיון, הגיב באמצעות פרקליטיו כי אינו מכיר בסמכות היועמ"ש כקובע בשאלת ניגוד העניינים שלו והוא כפר בחלקים מההסכם אותם הציג מנדלבליט כמחייבים. תחילה ביקש היועמ"ש, למחוק את העתירה הצפויה, אך בעקבות עמדתו של נתניהו עדכן היועמ"ש את עמדתו אף הוא ובהודעה מעודכנת, התעקש היועמ"ש כי עמדתו בדבר ניגוד העניינים מחייבת את נתניהו, וכי נתניהו אף הכיר בהסדר המתגבש בבג"ץ, קודם שעסק בכהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום פלילי.

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד הנשיאה אסתר חיות

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות