העליון: אליאור חן לא יקבל משפט חוזר

חן לא שילם פיצויים לקטינים שפגע בהם כפי שנגזר עליו, ומכיוון שלא קיים את גזר הדין בקשתו נדחתה
מעיין לביא |
אליאור חן בעת משפטו. צילום: קובי גדעון, פלאש 90

בית המשפט העליון דחה את בקשתו למשפט חוזר של אליאור חן שהורשע בשורה של עבירות התעללות בקטין על ידי האחראי עליו חלקן הגורמות חבלה של ממש. המשנה לנשיאת השופט חנן מלצר כתב בהחלטתו כי "הבקשה שלפני איננה מגלה עילה המצדיקה כי אורה על עריכת משפט חוזר, ועל כן הבקשה נדחית בזאת".

אליאור חן הורשע בשורה של עבירות התעללות בקטין ע"י אחראי עליו, תקיפת קטין בידי האחראי הגורמת חבלה של ממש ובעבירות נוספות, ונידון לעונש של 24 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 700,000 שקלים לנפגעי העבירה. ערעורו של חן לבית המשפט העליון נדחה פה אחד והוא הגיש בקשה למשפט חוזר.

הפרקליטות ביקשה לדחות את הבקשה על הסף, בין היתר בשל כך כי המבקש לא קיים את רכיב גזר הדין, ולא שילם כספי פיצויים לנפגעי העבירה, כפי שגזר עליו בית המשפט המחוזי.

שופט בית המשפט העליון מלצר, קיבל את עמדת המדינה ודחה בקשתו של אליאור חן למשפט חוזר, בין היתר בשל אי תשלום פיצוי לילדים בסכום כולל של 700,000 שקלים. בית המשפט הוסיף בדחיית הטענות בבקשה למשפט חוזר וציין בין היתר, כי "למעשה, בעת שידו האחת של המבקש פונה לבית המשפט לשם קבלת סעד – ידו האחרת מסרבת לציית לצו שיפוטי. בית משפט זה עמד בעבר על כך שבמקרים בהם מי שמבקש סעד שיפוטי אינו מכבד החלטות של בית המשפט בעניינו – די בכך כדי לדחות את הבקשה על הסף".
_________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט חנן מלצר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות