שופטת שחררה בשל "אכיפה לא שוויונית כלפי המגזר החרדי", המחוזי ביטל

שני תושבי בית שמש, שהתפרעו ותקפו שוטרים במהלך הפרות הסדר בעיר בימי הקורונה, יישארו במעצר
דנה לווינסקי |
פעילות משטרה בבית שמש בימי הקורונה. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים, קבע כי שני תושבי בית שמש שהפרו את הסדר ישארו במעצר. במקרה אחד קיבל השופט את בקשת הפרקליטות והותיר במעצר נאשם עד להכנת תסקיר בעניינו ובמקרה אחר דחה בית המשפט בקשה של חשוד להשתחרר ממעצר.

במקרה הראשון, בפני השופט אלכסנדר רון, קיבל השופט את עמדת הפרקליטות מחוז ירושלים בערר שהוגש וקבע כי תושב בית שמש, הנאשם בגין יריקה על שוטרת ועבירות נוספות שביצע בבית שמש בתחילת החודש, יוסיף וישהה במעצר עד להכנת תסקיר שירות מבחן בעניינו.
‪ ‬
מדובר בתושב בית שמש שהואשם בתחילת אפריל בכך שתקף והפריע לשוטרים במילוי תפקידם, וסרב להוראות פיזור התקהלות. על פי כתב האישום ירק הנאשם כלפי השוטרת וצעק לעבר השוטרים "נאצים". עם הגשת כתב האישום קבע בית משפט השלום שקיימות ראיות לכאורה לכל כתב האישום, קבע שהנאשם מסוכן, ועצר את הנאשם עד לקבלת תסקיר בעניינו.

אתמול, הורתה שופטת בית משפט השלום, חוי טוקר, על שחרור הנאשם ללא כל תנאים מגבילים, למעט הפקדת ערבות עצמית וערבות צד ג', תוך שקבעה כי לא שוכנעה שהאכיפה בעניינו של הנאשם שוויונית.

על ההחלטה הוגש ערר על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, בו נטען כי בית משפט השלום טעה בהחלטתו לשחרר את הנאשם, מבלי שבחן ונתן מענה למסוכנותו המובהקת, כפי שזו עולה ממעשיו ומעברו ומקביעות בית המשפט בדיונים הקודמים בהליך.

באשר לקביעת שופטת בית משפט השלום בדבר אכיפה שאינה שוויונית כלפי המגזר החרדי, נכתב בערר כי מדובר בקביעה משוללת כל בסיס,  מנוגדת למציאות אשר לא בא ולו בדל ראיה בעניינה במהלך הדיון בפני בית המשפט, המעודדת מסר מוטעה ומטעה לציבור. הפרקליטות טענה כי עניין מדיניות האכיפה לא הועלה ולא התברר כלל ועיקר. ולא בכדי, יתקשה המחפש למצוא מקרה כדוגמת הנאשם, אדם בוגר אשר בעברו שש הרשעות קודמות באלימות והפרת סדר הציבורי ושלושה מאסרים על תנאי תלויים נגדו, אשר תקף שוטרים וסיכן את בריאות הציבור והשוטרים בימים אלה ממש.

בית המשפט קיבל את הערר, והורה על מעצרו של הנאשם עד לקבלת תסקיר. כמו כן קיבל את טענת הפרקליטות וציין כי איננו משוכנע לחלוטין שהערותיו של בית משפט השלום היו צריכות לעניין בהקשר הרלבנטי. מכל מקום, הוסיף השופט כי איננו מזהה במדיניות רשויות האכיפה התנהלות בלתי שוויונית, ואיננו מזהה שרבוב בלתי ענייני של שיקולים אידיאולוגיים להתנהלות זו.

במקרה נוסף, השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' דחתה ערר שהגיש תושב בית שמש שנעצר בבית המשפט השלום, בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, סירוב לפיזור התקהלות ושיבוש מהלכי משפט.

השופטת קבעה כי מעשיו של הנאשם מסוכנים ויוצרים סכנה לציבור. הנאשם הפר ביודעין את הוראות החוק ואת הוראות השוטרים, ואף התנגד פיזית למעצרו, וזאת לא באופן חד פעמי אלא בשלושה אירועים עוקבים. "אין צורך להכביר מילים לגבי הסכנה הנשקפת לכלל הציבור מהתפשטות נגיף הקורונה, כך שבמעשיו העורר תרם לאפשרות הפצה של המגפה והעמיד בסכנה של ממש את שלום הציבור. גם ההתנהגות כלפי השוטרים, היריקה על השוטרת, וההתנגדות למעצר מצביעה על מסוכנות, במיוחד בימים אלה כאשר השוטרים נדרשים למלא תפקיד חשוב באכיפה של חקיקת החירום הגנה על הציבור מפני המגיפה, לעיתים תוך סיכון עצמם".
_________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט אלכסנדר רון

לצפיה ודירוג כבוד השופטת חוי טוקר

לצפיה ודירוג כבוד השופטת חגית מאק-קלמנוביץ'

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות