אישום: טכנאי האיזוק האלקטרוני ניתק את האיזוק לעבריינים

על פי כתב האישום, יוסף בן אברהם, טכנאי בחברה שהתקשרה עם שב"ס, הסיר את האזיק האלקטרוני של עצורים בתמורה לכסף, וחיבר לרגליהם אזיק דמה. הפרקליטות: "בשיטה זו הוא אפשר להם לנוע חופשי ולחמוק ממעצר"
רונן לוי |
אזיק אלקטרוני. צילום: ויקיפדיה

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד אסף בן אברהם, טכנאי וסייר בחברה ששירות בתי הסוהר התקשר איתה לשם אספקה והפעלה של פיקוח האלקטרוני, בגין לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בצוותא, סיוע לבריחה ממשמורת חוקית וקשירת קשר לפשע. על פי כתב האישום הוא סייע לעבריינים לנתק את האיזוק האלקטרוני שלהם תמורת כסף.

כתב האישום הוגש גם נגד ויסאם חאג' יחיא, מחמד עזאם, עמאר מסראוה ואסיל מסראוה בגין העבירות הבאות כל נאשם על פי חלקו: מתן שוחד, קבלת דבר במרמה בצוותא, בריחה ממשמורת חוקית ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, עבד בן אברהם כטכנאי וסייר של חברת G1 שנבחרה כ"חברה המפעילה" של המעצר בפיקוח אלקטרוני עבור שב"ס. במהלך התקופה, רקם בן אברהם אופרציה עבריינית, לפיה ינצל את תפקידו כטכנאי מערך הפיקוח האלקטרוני, על מנת לקבל שוחד מעצורים בפיקוח אלקטרוני, כך שעבור כסף וטובות הנאה יסייע לאותם עצורים להתחמק ממעצר בפיקוח אלקטרוני ללא יכולת גילוי של מערך הפיקוח האלקטרוני ושב"ס.

בתקופה הרלוונטית, כך על פי האישום, הנאשמים האחרים היו עצורים שבית המשפט הורה על העברתם למעצר בפיקוח אלקטרוני מתוך אמונה כי יש במעצר מסוג זה כדי לאיין את מסוכנותם. בשלב מסוים, קשרו הנאשמים קשר עם בן אברהם ועבור נתינת שוחד, כסף או טובות הנאה, "ניצל בן אברהם את תפקידו באופן שהדריך אותם כיצד לפנות למוקד מרכז השליטה של מנהלת הפיקוח האלקטרוני של שב"ס, על מנת שתיווצר עילה להגעתו לכתובת מקום הפיקוח".

באמתלות כאלה ואחרות הסיר בן אברהם את האזיק האלקטרוני מקרסולם של הנאשמים וחיבר את האזיק האלקטרוני לקרסול של אדם אחר שזהותו אינה תמיד ידועה. כדי שלא יתגלו, חיבר בן אברהם לקרסולם של הנאשמים אזיק דמה שיראה לאחרים כאילו העצור עדיין עם האזיק על רגלו. בשיטה זו, אפשר בן אברהם לנאשמים לנוע חופשי, ללא יכולת גילוי ולהתחמק ממעצרם במספר מועדים.

בנוסף, בעניינו של חאג' יחיא, לפני ארבעה חודשים, לאחר שעוכב לחקירה במשטרה, הציג חאג' יחיא לחוקריו את אזיק הדמה, ובאופן זה טען שלא יכל להיות במקום ומעורבות שייחסו לו החוקרים. כך גם בהמשך, הגיש חאג' יחיא בקשות לחלונות פיקוח והציג מצג שווא בנוגע למטרת חלון הפיקוח. על סמך מצג השווא אישר בית המשפט את חלונות הפיקוח.

הפרקליטות מבקשת להותיר את בן אברהם במעצר עד לתום ההליכים נגדו. בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט נכתב כי מלבד הפרת האמון שניתן בו במסגרת תפקידו הוא "סיכן את חיי הציבור בכך שאפשר את התחמקותם של עצורים בפיקוח אלקטרוני ממקום מעצרם".

"דבר זה", נכתב עוד, "מלמד על כך שהיה אדיש לכך שעצורים בעבירות אלימות, תעבורה ונשק (בטחון המדינה) יצאו לחופשי ללא פיקוח, והכל לשם בצע כסף".

בפרקליטות מציינים עוד כי מעשיו מעידים על "מעורבותו העמוקה של הנאשם בעולם הפשע, כאשר קשר קשר עברייני עם עצורים שאין לו עמם היכרות מוקדמת, בביתם, והכל ללא מורא, ובשל בצע כסף״.

בנוגע לנאשמים הנוספים נכתב כי הם "רמסו ברגל גסה את האמון הרב שניתן בהם על ידי בית המשפט. באופן חוזר ונשנה פעלו המשיבים בצורה אשר מבזה את החלטות בית המשפט ולמעשה מרוקנת לחלוטין מתוכן את תכלית המעצר בפיקוח אלקטרוני, והעמידו את מערכת המשפט והאכיפה אל מול שוקת שבורה וללא מנוס מלהותיר אותם במעצר מאחורי סורג ובריח".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות