ביהמ"ש קיבל עתירה לשינוי בפתק ההצבעה

לא מעט הוראות טכניות. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

אחרי עשרות עתירות דומות שנדחו בשבועות האחרונים, בית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים בחיפה קיבל ביום חמישי האחרון את העתירה שהגישה עורכת הדין אתי מימון-חן בשם שש רשימות המתמודדות בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות בחדרה.
בדומה לעתירות הדומות שהוגשו לאחרונה, העניין הוא בפתקי ההצבעה – המפלגות הגישו את חוברת הרישום למנהל הבחירות וציינו את שם הרשימה, אך לא כללו את המילים "בראשות פלוני אלמוני", העומד בראש הרשימה.
עו"ד סוזן משלב מוקלד, שייצגה את מנהל הבחירות, טענה ששתי רשימות שאינן בין העותרות, שהגישו את החוברת תוך שציינו מי העומד בראש הרשימה, קיבלו את המבוקש ללא כל בעיה. כך שהשאלה איננה האם ניתן לכלול את התוספת, אלא האם הרשימות זכאיות לכך למרות שלא עשו זאת במועד ההגשה.
טענתן העיקרית של העותרות הייתה הסתמכות על רישום מנהל הבחירות בפעם הקודמת, כלומר במערכת הבחירות של 2013, אז אישר המנהל הוספת המילים לאחר הגשת הרשימות.
העתירה נדונה בפני השופט  גדעון גינת. לאחר ששקל השופט את הכתוב בעתירה, בכתב התשובה ואת הטענות בע"פ, קבע כי "טענת ההסתמכות של העותרות בדין יסודה. העותרות יכלו לצאת מהנחה כי הדין וההוראות של המינהל לא השתנו מאז בחירות 2013".
השופט הסביר כי מאחר והגשת מועמדות לבחירות לראשויות המקומיות כרוכה בלא מעט הוראות טכניות, רשאיות היו המפלגות לצאת בהנחה כי הכללים שחלו במערכת הבחירות האחרונה, חלים גם כעת. השופט הוסיף כי אם סבר מנהל הבחירות שהפרקטיקה הנהוגה בטעות יסודה, היה עליו להבהיר את הדברים. משלא נעשה כך, זכאיות המפלגות לסעד המבוקש, שהוא כאמור הוספת המילים "בראשות פלוני אלמוני" לפתק הבחירות.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות