יום היזכרון במשטרה ובשב"ס: זוכרים מקרוב, מחבקים מרחוק

על רקע ימי הקורונה, לא יוכלו להיפגש השנה ניצולי שואה עם האסירים, על כן בחרו בשב"ס באמירה "זוכרים מקרוב מחבקים מרחוק"
ציון חן |

סוהרי וסוהרות שב"ס בכל בתי הסוהר ברחבי הארץ ערכו אתמול בערב טקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הורידו את הדגל לחצי התורן, הדליקו נרות זכרון והצדיעו לזכר הנספים. בצל משבר הקורונה ציינו זאת תחת הכותרת "זוכרים מקרוב מחבקים מרחוק".
טקס יום הזיכרון במתקני הכליאה בישראל יועבר מיד עם תום הצפירה על ידי האסירים המשדרים ב׳רדיו פוקוס׳, תחנת הרדיו של האסירים, לכל התאים בבתי הסוהר ברחבי הארץ. מיד לאחר מכן, ישודר לאסירים ראיון עם הגב' מארי דנון, בת לניצולי שואה המספרת את סיפורם של הוריה.

בנוסף לטקסים הרשמיים, בחרו בשב"ס להוציא לפועל מספר פרויקטים ייחודיים על מנת לתמוך ולהזדהות עם שורדי השואה ועם זכר הנספים. בימי השגרה מתקיים קשר רצוף בין סגל שב"ס ותכניות שיקום אסירים לבין ״עמותת עמך״. בין היתר, מתנדבים אסירים אצל שורדי שואה במספר מועדונים של העמותה.

עקב הנחיות הריחוק החברתי, ביקשו האסירים להביע את הזדהותם ובחרו להצטרף למבצע התמיכה מרחוק. אסירים ברחבי הארץ הכינו שלטים "זוכרים מקרוב, מחבקים מרחוק", אותם תלו באגפי הכליאה ותמונות של השילוט באגפים יישלחו לעמותה. מפגש ״זכרון בסלון״, שמתקיים מזה מספר שנים במרכזי החינוך של בתי הסוהר, יתקיים באמצעות אפליקציית ׳זום׳. כמו כן, הצטרפו סוהרי שב"ס למיזם ׳שם ונר׳ והדליקו בכל מתקני הכליאה נרות נשמה הנושאים כל אחד שם של נספה ואת פרטיו האישיים.

 

במשטרת ישראל

בצל הקורונה ומגבלת ההתקהלות, ובשונה משנים עברו, השנה לא יתקיימו טקסים ביחידות המשטרה, אלא כל יחידת משטרה תציין את יום השואה באופן מצומצם ע"י הורדת דגל הלאום כבר מאתמול בערב. בנוסף, יתקיים היום מעמד זיכרון מצולם שיועבר לאחר הצפירה, עם פקודת היום של מ"מ המפכ"ל לכלל השוטרים, ומחלקת החינוך של המשטרה תעמיד לרשות השוטרים לאורך היום מגוון אפשרויות לפעילויות חינוך מקוונות.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, שלח את פקודת יום השואה לכל שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, ובה כתב: "אנו מחויבים לזכרון השואה, להטעמת לקחיה ולהנחלתם. לקחי השואה מוטעמים בהוויתה של מדינת ישראל ובערכיה של משטרת ישראל. זכר השואה והלקחים העולים ממנה מאירים את השירות במשטרת ישראל. יש לנו זכות להיות חלק מעמודי התווך של מדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית המגשימה את חזון הדורות, ודואגת כי לעולם לא עוד!".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות