הטעות שהובילה לפסילת המפלגה מהתמודדות

הרשימה האשקלונית "אור לאשקלון" של יוצאי אתיופיה לא תתמודד בבחירות הקרובות למועצה • כך קבע השבוע ביהמ"ש לעניינים מנהליים, לאחר שראש הרשימה מחק בעט את שמו של מועמד מספר 15, מה שהביא לפסילת המפלגה
מערכת אוביטר |
"קהילה מוחלשת ללא ייצוג במועצה". חברי סיעת 'אור לאשקלון' יחד עם המועמד לראשות העיר איתמר שמעוני
"קהילה מוחלשת ללא ייצוג במועצה". חברי סיעת 'אור לאשקלון' יחד עם המועמד לראשות העיר איתמר שמעוני

רשימה חדשה שהתכוונה לרוץ בבחירות לרשויות המקומיות, תיאלץ להמתין לפעם הבאה. הרשימה היא "אור לאשקלון", המתמודדת למועצת העירייה וחבריה נבחרו בהצבעה בקרב יוצאי אתיופיה הגרים באשקלון.

העותר הוא שלמה בלאיי, העומד בראש הרשימה המונה בסך הכל 16 חברים. בלאיי הגיע ביום האחרון להגשת רשימת המועמדים, לקראת סוף החודש שעבר, למנהל הבחירות באשקלון על מנת להגיש את הרשימה.

בעודו ממתין לתורו התקשר אליו מועמד מספר 15 וביקש להוציאו מהרשימה. בלאיי ביקש מהמועמד למסור למנהל הבחירות מכתב התפטרות, ובד בבד העביר קו על שמו של מועמד מספר 15 בחוברת, באמצעות עט.

נוכח מחיקתו של מועמד מספר 15, סירב מנהל הבחירות לרשום את הרשימה.

בלאיי הגיש עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע וביקש שבית המשפט יכשיר את הרשימה, לאור העובדה שהוא וחבריו פעלו ביושר ובהגינות, ולנכוח חשיבותה של הזכות לבחור ולהיבחר.

בלאיי הדגיש כי מדובר ברשימה אותנטית של קהילת יוצאי אתיופיה, קהילה מוחלשת שאין לה ייצוג במועצה הנוכחית. הוא הוסיף כי הדבר נעשה, "בעקבות חוסר ידיעתו המשפטית ותמימותו", וכי מקום 15 אינו ריאלי בעליל, ועל כן מחיקת שמו לא צריכה להביא לפסילת הרשימה.

השופטת גאולה לוין ציינה כי התנהלותו של מועמד 15 העמידה את בלאיי וחבריו במצב קשה.

מחיקת שמו מהרשימה היוותה שינוי שחייב את מנהל הבחירות שלא לקבל את הרשימה. עוד הוסיפה השופטת כי, "אינני מפקפקת בכך שהעותר פעל בתום לב, ביושר ובהגינות, ומחק את מועמד מס' 15 כדי לא ליצור מצג שווא לגבי רשימת המועמדים.

אולם, לא מצאתי כי יש בתום הלב ובמבוי הסתום אליו נקלע העותר, כדי לגבור על ההוראה המנדטורית החד משמעית". נוכח כל האמור העתירה נדחתה, והרשימה לא תתמודד בבחירות הקרובות שיערכו בעוד פחות מחודש.

לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות