האם רשאים עצורים ששוחררו למעצר בית להגיש בקשות לבית המשפט בתקופת הקורונה? הפרקליטות טוענת שלא !!

פרקליטות המדינה הגישה בקשת רשות לערור לביהמש העליון, תוך שהיא דורשת מבית המשפט לקבוע כי פרשנות מחויבת של תקנה 3 לתקנות שעת חירום שהוציא השר אוחנה, אינה דנה בעניינים של מי ששוחרר בערבות, ואינה מקימה עילה לדיון חוזר, ולכן מנוע הלקוח של עו"ד שקלאר לפנות לבית המשפט בקלה כבחמורה.
אייל חן |

נאשם בעברות מין, המיוצג על ידי עורך הדין יעקב שקלאר, שוחרר בדצמבר למעצר בית מלא. מאז הוא שוהה במעצר בית מלא, כאשר מדי פעם עו"ד שקלאר מגיש בקשה להקלות בתנאים, בקשותיו נענות ונדחות בחלקן.אלא שמאז שפרצה לחיינו הקורונה, המפקחים של אותו עבריין מין, כבר אינם יכולים לפקח עליו עוד, שכן הם גרים במקום אחר ונמצאים בסגר עם משפחותיהם. עבריין המין נותר במעצר בית מלא ללא פיקוח, כמו כן הגיע עו"ד שקלאר בשם מרשו להסדר טיעון, במסגרתו תוקנו סעיפי האישום לקולא והדיון נדחה בחצי שנה לצורך קבלת תסקיר שירות מבחן.

על רקע זה הגיש עו"ד שקלאר בקשה לעיון חוזר ודרש כי מרשו יוכל לצאת את ביתו ללא פיקוח, שכן כאמור המפקחים כבר אינם רלוונטיים, ואינו יכול לשהות עוד בביתו לבד ללא שיוכל להצטייד ולנהל את חייו בעיתות משבר אלה, אלא שהשופטת שלומית בן יצחק דחתה את הבקשה וקבעה כי לא תשמע לאור החלטות קודמות, ולאור מצב החירום, ולאור העדר טיפול ראוי לנאשם. עו"ד שקלאר ערער על ההחלטה לבטל את הדיון שנקבע לביהמ"ש המחוזי.ערעורו התקבל והשופטת חיימוביץ קבעה כי הדיון יתקיים במועדו, ביום 19/04/20.

פרקליטות המדינה הגישה בקשת רשות לערור לביהמש העליון, תוך שהיא דורשת מבית המשפט לקבוע כי פרשנות מחויבת של תקנה 3 לתקנות שעת חירום שהוציא השר אוחנה, אינה דנה בעניינים של מי ששוחרר בערבות, ואינה מקימה עילה לדיון חוזר, ולכן מנוע הלקוח של עו"ד שקלאר לפנות לבית המשפט בקלה כבחמורה.

בקשת רשות ערעור זאת, עוררה זעם רב בציבור הסניגורים, אשר פרשו אותה כסוג של חוסר רגישות ופגיעה בלתי מידתית בזכות לגישה לערכאות משפטיות, במיוחד לאלו הנתונים במצוקה נוראה לאורך תקופה ארוכה והשוהים במעצר בית מוחלט. לאור המפורט לעיל, הגיש, לבקשת השופט העליון שטיין, עו"ד שקלאר תגובה מפורטת בה הוא ממטיר אש וגופרית על ערעור המדינה ומבקש לדחות אותו על הסף.

הדיון עקרוני בזכויות חוקתיות של משוחררים בערבות נקבע בפני השופט שטיין ליום 21/4/2020 בשעה 11:00.

הסנגוריה הציבורית אף הודיעה כי תבקש מבית המשפט העליון להצטרף כ"ידידת בית המשפט" ולהביע את עמדתה העקרונית.למרבה הפלא, גם הפרקליטות סרבה לקיים את הדיון, בכתב, ובשלט רחוק, כפי שהציע השופט שטיין, ודרשה להתייצב בפניו ולטעון את הטיעונים, בנוכחות הצדדים כולם, למרות הקורונה.

הפרקליטות אף בקשה מהשופט שטיין להרחיב את ההרכב להרכב תלתא, עקב החשיבות הציבורית של העניין.

עו"ד שקלאר יעקב

תגובתו של עו"ד יעקב שקלאר, סנגורו של המשיב לערעור נמסרה לנו באלה המילים "כשרוצה הפרקליטות דיון במעמד הצדדים, היא דורשת אותו למרות הקורונה, אבל במקביל לדרישתה לבוא ולטעון בפני בית המשפט העליון, היא דורשת לדרוס את זכויותיהם של אלפים במדינה, המשוחררים לבתיהם בתנאים מוגבלים, כשחירותם נפגעת אנושות, ולמנוע מהם סעד דחוף שמגיע להם על פי דין.אני משוכנע שהבקשה לרשות ערעור תדחה בשתי ידיים על ידי בית המשפט העליון, שכן לא יעלה על הדעת, שמי שתקוע במעצר בית במשך ארבעה חודשים, יהיה מנוע מלפנות בעניין זה לבית המשפט, רק מן הטעם שהפרקליטות חוששת להתקהלות באולם. עניינים יותר פרוזאים ויום יומיים כמו ענייני עיקולים וממונות, הוחרגו בתקנות כעניינים חשובים דיים, המחייבים ומאפשרים דיון בבית המשפט. בוודאי שזהו המצב לפי תקנה 3 שבדיון, כשמדובר בפגיעה חמורה בחירותו של אדם, כגון מעצר בית מלא".

 

נמשיך ונדווח…

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8/

 

לדירוג השופטת שלומית בן יצחק לחץ כאן

לדירוג השופט אלכסנדר שטיין לחץ כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות