פרקליטי נתניהו מבקשים לתקן את כתב האישום נגדו: "נפלו בו פגמים קשים"

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשת רה"מ לתיקון הפגמים. לטענת סנגוריו, כתב האישום "המציא אישיות משפטית חדשה ששמה 'נתניהו ובני משפחתו' או 'נתניהו ורעייתו'"
נעמה כהן |
קרא לרצוח את נתניהו: נתניהו בנאום מול העיתונאות
בנימין נתניהו בעת כהונתו כראש ממשלה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרקליטי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים, בקשה לתיקון כתב האישום נגדו נוכח הפגמים הקשים שנפלו בו. לטענת הסניגורים חלק מפרטי כתב האישום שיוחסו לו, בוצעו בידי בני משפחתו – רעייתו שרה ובנו יאיר.

בבקשה נכתב כי על פי חוק חל איסור חד וברור על הבאת ראיות בכתב האישום, ועם זאת כתב האישום כולל ראיות למכביר. הכללתם בכתב האישום של פרטים פסולים מקורה במהלך בלתי ראוי של המאשימה בניהול ההליך, אשר מיוסד, בין היתר, על הליך חקירתי פגום ומגמתי ועל שיקולים העומדים בסתירה לעקרונות של צדק והגינות משפטית.

לטענת הסניגורים, כתב האישום המציא אישיות משפטית חדשה ששמה "נתניהו ובני משפחתו" או "נתניהו ורעייתו". כתב האישום מתייחס לראש הממשלה ובני ביתו כאילו מדובר באדם אחד. התביעה אינה יכולה לייחס לראש הממשלה את מעשיהם, הנטענים של רעייתו ובנו, ובוודאי שלא ניתן לברוא אישיות משפטית שנקראת "נתניהו ובני משפחתו" לשם כך.

"כתב האישום אינו כולל פירוט מלא וממצה של 'המתת' הנטען", נכתב בבקשה. "כתב האישום נעדר פירוט עובדתי מספק, ובכלל זה המועדים שבהם התקבלו המתנות, זהות מוסר המתנות, זהות מקבל המתנות וזהות מבקש או יוזם המתנות. לא ניתן לקבל מצב שבו כתב אישום בעבירת שוחד לא כולל פירוט של המתת שנטען שניתנה. האופן השיטתי בו נוסח כתב האישום מוביל למסקנה כי מדובר בפגמים שנפלו בכתב האישום באופן לא מקרי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות