תרבחו ותסתגרו – החמרה בהגבלות לקראת החג השני והמימונה

אלפי שוטרים, חיילים ופקחים יתפרסו במהלך החג ברחבי ישראל עדי להקפיד שכללי הזהירות בשל התפרצות נגיף הקורונה ממשיכים להישמר
ציון חן |
מחסומים בימי קורונה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במהלך היומיים הקרובים ינועו ברחובות וברחבי הארץ קרוב ל-9000 שוטרים על מנת למנוע מעבר בין ישובים ואיסור כניסה – גם אל השכנים. שהות במרחב הציבורי תותר רק קרוב לבית ולזמן קצר.

החל מהיום (שלישי, 14/4) בחמש בערב, ועד ליום חמישי בחמש בבוקר, במשך 36 שעות, לא יהיה ניתן לצאת מהישובים, והמשטרה תקים מחסומים על כבישים 'חד-ספרתיים' ו'דו-ספרתיים' המחברים בין ישובים, על מנת למנוע מעבר בין ישוב לישוב.

עם זאת, עדיין יהיה ניתן לצאת מהבית לתחום הישוב לצרכי הצטיידות במזון או תרופות, או כל צורך חיוני אחר. מדובר על תקנות שלא יחולו על ישובים שמרבית האוכלוסייה שלהם, הם לא יהודים.

יתר על כן, בניגוד לחג ראשון, ישנו איסור לצאת מהבית ואף להיכנס לבתים אחרים, גם לא לשכנים. התקנות החדשות מגבילות את היציאה מהבית למאה מטר, לזמן קצר ולשטח פתוח בלבד. הפעילויות של המשטרה בשכונות יוודאו שאנשים לא מדלגים מבית לבית.

"קפיצת המדרגה" כפי שמכנים זאת במשטרה היום, תתרחש למעשה מחר, כשהמשטרה תוציא לרחובות ולשכונות כל הישובים בארץ בין 7000-9000 שוטרים, 1400 חיילים ועוד 400 פקחים של גופי המדינה השונים (פקחי בניה, פקחי רשות האוכלוסין, רט"ג ועוד), אשר יסייעו ויפעלו לבדוק כי ממחר בשבע בערב ועד שתיים בלילה יהיה אסור לפתוח מאפיות לממכר מזון, וגם לא פינות מאפה במרכולים. זאת, על מנת למנוע התכנסויות לא מבוקרות סביב המאפיות בצאת החג.

כוחות יעודיים של המשטרה יוודאו שהמאפיות סגורות לציבור, אבל כן יאפשרו משלוחים. עם זאת, תתבצע אכיפה נוקשה כנגד מי שיפתח ללקוחות.

ההיערכות המשטרתית ואכיפת תקנות אלו ימשכו עד ליום חמישי בבוקר, אז תעבור המשטרה לפעול במתחמי המרכולים בשל סוף השבוע הארוך. במשטרה צופים להתקהלויות במרכולים וכוחות שיטור יהיו במקומות ממכר מזון כמו גם בפארקים, בחופי הים, ביערות ובגנים ציבוריים. זאת בעיקר כדי לטפל במי שיתעקש לחגוג את המימונה בחוץ.

החזרה ל"שגרת התקנות" כמו שיש היום תהיה רק לקראת שש בערב של יום חמישי. עד אז, כאמור, המשטרה תבצע פעילות אכיפה ופיקוח משמעותית לשמירת הבידוד הציבורי. כמו כן, בירושלים ובני ברק התקנות לגבי השכונות השונות לא משתנות.

להלן מפת חסימות הכבישים המתוכננים:

_________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות