מה עושים בסגר? ממשיכים להפריד פסולת

על פי המשרד לאיכות הסביבה, עם ישראל ממשיך להפגין מודעות אקולוגית גבוהה ומפריד את הפסולת שהוא מייצר הרבה יותר מאשר בשנים הקודמות
נעמה כהן |

הציבור ממשיך להפריד פסולת גם בזמן ההסתגרות בבתים בשל נגיף קורונה: מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה כי משקל פסולת האריזות שנאסף למיחזור בחודש מארס עלה ב-37% מהתקופה המקבילה אשתקד; היקף הפסולת האלקטרונית שנאספה מהבתים עלה בתקופה זו בכ-100%.

על פי ניתוח המשרד לאיכות הסביבה, היקפי איסוף פסולת האריזות ופסולת אלקטרונית לחודש מארס 2020, לאחר התפרצות משבר נגיף קורונה והסתגרות הציבור בבתים מציגים עלייה משמעותית. הן בפסולת אריזות וכן בפסולת חשמלית באיכות טובה, שניתן להעבירה למיחזור כחוק.

המשמעות היא כי הציבור שמפריד פסולת אריזות לפח הכתום, המשיך להפריד גם בימי משבר נגיף הקורונה בהצלחה רבה. עוד עולה מהנתונים כי יבואני המכשירים החשמליים והמשווקים – למרות המשבר – המשיכו ליישם את חוק פסולת אלקטרונית, ולממן את האיסוף והמיחזור.

פסולת אריזות (פח כתום): מהנתונים עולה, כי 1,377,665 משקי בית הפרידו בחודש מארס 2020 פסולת אריזות לפח הכתום. בחודש מארס 2020 נאספו כ-2,200 טונות של פסולת אריזות לעומת מארס 2019, אז נאספו כ-1,600 טונות – עלייה אבסולוטית של כ-37%.

כאשר מחלקים את המספרים הללו במספר משקי הבית שהיו חשופים לפח כתום בחודש מארס 2020 לעומת מארס 2019, הרי שמדובר על 0.38 קילו למשק בית לשבוע במארס 2019, ו-0.49 קילו במארס 2020 – עלייה של כ-28%. למרות משבר נגיף קורונה, המשיך תאגיד תמיר לפרוס פחים כתומים: 11,000 משקי בית נוספו רק בחודש מארס האחרון בקריית ביאליק, בעפולה, באורנית ובמועצה אזורית יואב.

פסולת אלקטרונית: עוד מציגים הנתונים עלייה של 100% במספר המוצרים החשמליים שנאספו מבתי התושבים במסגרת נוהל פינוי מוצרים מבית הלקוח בהשוואה לחודש מארס בשנה הקודמת – למרות המגבלות והתקנות בשל התפשטות נגיף קורונה. במסגרת נוהל פינוי מוצרים מבית לקוח של המשרד להגנת הסביבה, פונו כ-22 אלף מוצרים חשמליים גדולים (מכשירים "לבנים") בחודש מארס 2020 לעומת כ-10,500 מוצרים בחודש מארס 2019. לפי החוק, מימון האיסוף והמיחזור חל על יבואני המכשירים, באמצעות תאגידי המיחזור מאי ואקומיוניטי, שיישמו את החוק במלואו למרות משבר נגיף הקורונה.

כדי לשמור על רמת איסוף הפסולת ומיחזורה גם בימים אלה, המשרד להגנת הסביבה ביצע עם תחילת המשבר הקלות רגולטוריות הנוגעות לבירוקרטיה עבור תאגידי המיחזור, אך עמד על כך שהתאגידים יתמקדו במהות, וימשיכו לאסוף ולמחזר פסולת תוך מענה יומיומי לאזרחים ולרשויות המקומיות, כדי להגן על הסביבה ועל בריאות הציבור.
______________________

דיני עבודה ופיטורין קורונה
נקלעתם לבידוד? מה חובת המעסיק כלפיכם? האם אתם זכאים לשכר בעבור ימי הבידוד? האם תהיו זכאים לדמי אבטלה כשאתם בבידוד? כל השאלות בנוגע לדיני עבודה בחדר המצב שלנו בקבוצת הוואטסאפ שמנהלת עו"ד ליזה דמרי מומחית לדיני עבודה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות