צפו: סליק אמל"ח במערה בכפר בדואי

מעל 4600 כדורי תחמושת שונים אותרו במערה בכפר בדואי. במחוז הצפון מדגישים "המאבק באמלח הלא חוקי בחברה הערבית לא מפסיק גם בימי הקורונה"
ציון חן |

מחוז הצפון של המשטרה הצליח להביא בימי האחרונים לתפיסות נשק ואמל"ח שהביאו למעצרם של ארבעה אנשים, שכעת הוגשו כנגדם כתבי אישום. הפעם היו ההישגים הללו בתחום הכפר הבדואי טבאש, השכן של בית-לחם הגלילית.

במקרה אחד, מואשמים שלושה (25 טאבש, 29 נצרת, 34 חיפה) שהחזיקו במשותף, בתוך מערה, מצבור עצום של כדורים. על פניו עושה רושם שמדובר ממש במחסן התחמושת של הכפר. רק מי שעוסק בסחר באמלח אמור להחזיק כזאת כמות של כדורים.

ימ"ר צפון ביצעו את החקירה והתפיסה, וחשפו מצבור תחמושת גדול במערה בסמוך לצימר בכפר טבאש. שלושת העצורים נמלטו ונעצרו לאחר שאותרו בדירת מסתור בחיפה. בחיפוש במערה נמצאו קבורים באדמה:

▪️חלקי נשק ומחסניות
▪️מעל 2200 כדורי 7.62.
▪️מעל 1000 כדורי 5.56.
▪️כ-600 כדורי 9 מ"מ.
▪️כ-700 כדורי 0.22 מגנום.
▪️כ-80 כדורי רובה צייד.
▪️כ-30 כדורי מק"ח 0.5.

בפעילות אחרת של מרחב העמקים במחוז הצפון, בשיתוף פעולה בין תחנות יקנעם ומגדל העמק, נתפס אקדח FN 9 מ"מ עם מחסנית מלאה, ושקית עם מחסנית מלאה נוספת ועוד 24 כדורים בתפזורת. כל זאת מתחת למיטתו של בן כפר טבאש (24), שהתעורר מופתע מכניסת כוח השיטור לביתו לפני שבוע, בשש וחצי בבוקר, עם צו חיפוש.

הצעיר סיפר בחקירתו כי כבר שבוע הוא מסתובב עם האקדח צמוד אליו לצורך הגנה עצמית לאחר שהרגיש מאוים. "העובדה כי במדינת ישראל בכלל ובמגזר הערבי בפרט, הקלות בה כלי נשק הפכו לכלי כמעט בלתי נפרד מכל סכסוך מתפתח, מלמדת על המסוכנות הנשקפת ממעשיו של האיש", טענו תובעי המשטרה מבנין המוסקוביה בנצרת.

סבו וסבתו של הצעיר, איתם הוא מתגורר, טענו כי כלל לא ידעו על הנשק שהחזיק נכדם בביתם בחדר בו ישן. תפיסת הנשק תועדה היטב, כמו גם מעצרו עד החלטה אחרת בעניינו. ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת מחוז הצפון ממשיכה במאבקה כנגד תופעת הנשק הלא חוקי בחברה הערבית, וזאת במקביל לפעילות הענפה במניעת התפשטות נגיף הקורונה".

צילומים: דוברות המשטרה

___________________________

איתמר ברקאי, משרד עורכי דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות