קיבל קנס על שימוש בנייד בנהיגה – וזוכה בבית המשפט

רוכב אופנוע קיבל דו"ח על שימוש בנייד בעת נהיגה, אך הציג בפני השופט מכשיר המורכב על הכידון ומאפשר לבצע שיחה מבלי לגעת בנייד • "כאשר נכנסה שיחה הנאשם ענה במילה "הלו" והשיחה נענתה באופן אוטומטי במכשיר, ללא צורך במגע בו"
מערכת אוביטר |
המתקן משמש כעריסה לטלפון הנייד. אילוסטרציה shutterstock
אופנוע. ארכיון

השופט אהרן האוזרמן מבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, החליט לזכות לאחרונה אדם שקיבל קנס על עבירה של שימוש בטלפון הנייד. על פי גרסת המדינה, הנאשם נהג באופנוע בתל אביב ברחוב המסגר מדרום לצפון, והתקרב סמוך לצומת עם רחוב בן אביגדור.
רוכב האופנוע כפר במיוחס לו, אך השוטר שנתן לו את הדו"ח טען: "הבחנתי בנהג הנ"ל נוהג ברכב הנ"ל על רחוב המסגר מצפון על נתיב אמצעי, אני נסעתי במקביל לנהג והבחנתי כי הנ"ל מסתכל כלפי מטה והבחנתי שהנהג מחזיק ביד ימין את הכידון לאופנוע וביד שמאל מכשיר נייד בצבע שחור לבן".
בהמשך מתאר השוטר כי הנהג נעצר תוך שמירת קשר עין רצוף ובמהלך הנסיעה הכניס את הטלפון הנייד לכיס צד שמאל. בכך טוען השוטר כי הנאשם עבר את העבירה המיוחסת לו בכתב האישום.
רוכב האופנוע מצידו הכחיש כי אחז במכשיר טלפון נייד במהלך נהיגתו. על פי גרסתו, על גבי האופנוע מותקן מתקן ייעודי המורכב על גבי הכידון ומשמש כ"עריסה" למכשיר הטלפון.
הנאשם הוא בעל עסק המשווק ומתקין בין השאר מתקנים אלו על גבי אופנועים. בנוסף, על פי גרסתו בקסדה היה מתוקן באותה עת מתקן דיבורית אשר לו תכונה של מענה לכל שיחה נכנסת, כאשר המענה מתבצע אוטומטית כאשר הנהג מדבר לתוך הדיבורית, כך שאין צורך כלל מבחינתו לגעת במכשיר.
לבקשת הרוכב הוצגה באולם בית המשפט הקסדה והוא ביצע שיחה נכנסת והדגים בפני השופט את פעולת המכשיר כמתואר. "כאשר נכנסה שיחה הנאשם ענה במילה "הלו" והשיחה נענתה באופן אוטומטי במכשיר, ללא צורך במגע בו".
הרוכב העיד בבית המשפט וסיפר כי לגרסתו עצר את האופנוע בשל רמזור אדום בכיוון נסיעתו, כאשר מימינו עמדה הניידת בה נהג השוטר. בשלב מסוים נכנסה שיחה, הנאשם אמר בקול רם את המילה הלו וקיבל את השיחה. לטענתו מצב זה, ככל הנראה עורר את חשדו של השוטר וזה עצר אותו וטען כי ביצע שיחה במהלך נסיעה.
השופט סיכם כי, "לאחר ששמעתי את הצדדים, בחנתי את עדויותיהם ואת הראיות שהגישו,  לא אוכל לקבוע במידה הנדרשת במשפט הפלילי כי הנאשם עבר את העבירה המיוחסת לו בכתב האישום".
להכרעת הדין המלאה לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות