תבעה את רופא השיניים: "התותבות גרמו לי לבחילות"

גרמו לבחילות. אילוסטרציה shutterstock
גרמו לבחילות. אילוסטרציה shutterstock

תושבת הצפון תבעה לאחרונה את שני רופאי השיניים אצלם טופל, בבית משפט לתביעות קטנות בקריות. לטענתה היא פנתה לרופאי השיניים והזמינה תותבת נשלפת. הרופאים הכינו עבורה תותבת, אך לאחר מכן היא התלוננה כי זה גורם לה לבחילות.
לאחר הורדת התותבת הוצע לה לבצע השתלת 2 שיניים ואכן כך נעשה, אך השתלים לא נקלטו. התובעת חזרה שוב למרפאה, שביצעה עבורה השתלת עצם ושלוש שיניים. כעבור מספר שבועות התברר שהשתלים לא נקלטו שוב, והרופאים נאלצו להוציא אותם מהפה וביקשו ממנה להמתין עד שיתאפשר ביצוע השתלה נוספת.
בנקודה זו מאסה התובעת בטיפולים, ודרשה מהרופאים להשיב לה סך של 15,300 ש"ח. הרופאים לא חלקו על טענותיה וסיפרו כי אכן התובעת הגיעה למרפאה והרופא הכין עבורה תותבת, שהוסרה לאחר מכן בגלל הבחילות. בהמשך נעשו לה 2 שתלים שלא נקלטו, ולאחר מכן 3 שתלים שגם הם לא נקלטו. עוד טענו כי בשלב זה הגיעה התובעת יחד עם בעלה שאיים על הרופאים, דבר אשר גרם להתערבות המשטרה.
עוד טענו הרופאים כי התובעת שילמה 13,300 ש"ח ולא את הסכום שתבעה – 15,300 ש"ח. אחד הרופאים הסביר שרפואת שיניים אינה מדע מדוייק ולא תמיד השתלים נקלטים בהצלחה, וזו הסיבה שהוא מעניק ללקוחותיו אחריות, שאם השתל נכשל, עושים אחר במקומו ללא כל תשלום נוסף.
הרשם הבכיר נדים מורני, קיבל את טענת הרופאים כי התובעת שילמה 13,500 ש"ח, מאחר ולא הביאה ראיות לסכום שהיא טענה.
בנוסף קבע הרשם כי הוא לא רואה סיכוי כי התובעת תרצה לבצע השתלה נוספת, לאחר שהיחסים בין הצדדים התערערו עד כדי התערבות המשטרה, ולכן עדיף שהיחסים בין הצדדים ינותקו מקצועית.
בנסיבות אלה, הניתוק בין הצדדים חוסך לרופאים את הצורך לבצע את השתלים שוב, על אף חובתם לעשות כן על פי תנאי האחריות. לאור זאת, קבע הרשם כי, "נראה לי הוגן וצודק שהנתבעים ישיבו לתובעת חלק מהכספים ששולמו להם עבור השתלים והכתרים ואני קובע את סכום ההחזר בסך 5,000 ש"ח".
לכן בסיכום הדברים התביעה התקבלה בחלקה והרופאים ישלמו יחד חמשת אלפים שקלים לתובעת, בתוספת דמי אגרת המשפט ששולמה.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות