הקשישה נפלה בגלל פסולת בניה – יורשיה יפוצו ב-100 אלף שקל

הקשישה, שיצאה לתלות כביסה, מעדה על חלקי ברזלים וקרשים שהיו זרוקים בחצר הבניין בו התגוררה, בעקבות שיפוץ שנערך במקום. לאחר מותה ממחלה נקבע כי "נפלה עקב המפגעים הרשלניים"
נעמה כהן |
שיפוצים, ארכיון

שופט בית משפט השלום בירושלים, עבאס עאסי, הורה לקבלן לפצות בסכום של כמאה אלף שקלים, כולל שכ"ט עו"ד והוצאות, את עזבונה ויורשה של אישה קשישה, אשר במהלך עבודות שיפוצים שנערכו בבניין בו היא התגוררה, היא מעדה על פסולת בניה נפלה ונפצעה. מאוחר יותר בלי קשר היא נפטרה ממחלת הסרטן.

לטענת התובעים, לפני מספר שנים, כאשר יצאה המנוחה לחצר הבניין שבו היא מתגוררת לצורך תליית כביסה, היא נתקלה בפסולת בניה לרבות ברזלים וקרשים שהיו זרוקים במקום על הרצפה, במסגרת עבודות שיפוצים שבוצעו במקום. התביעה הוגשה אף נגד מדינת ישראל –משרד הבינוי והשיכון, שעל פי הטענה יזם ותקצב את עבודות השיפוצים בבניין במסגרת פרויקטים של שיקום שכונות. התובעים הגיעו להסדר פשרה חלקי עם המדינה, אשר קיבל תוקף של פסק דין שלפיו שילמה המדינה לתובעים סכום כולל של 20 אלף שקלים.

עקב התאונה סבלה המנוחה משבר באגן, בצוואר ירך ימין, היא אושפזה למשך שבועיים בבית חולים הדסה בעין כרם, במהלכה נותחה וקובעה בפלטינות, לאחר מכן הועברה להמשך אשפוז במשך חודש נוסף במחלקה לשיקום גריאטרי. לטענת התובעים, הנתבע פעל ברשלנות כאשר השליך את פסולת בניין ברחבי החצר באופן המסכן את הדיירים, לא תיחם ולא גידר את מקום העבודה, ולא מנע גישה של המנוחה למפגע, לא הציב שלטי אזהרה לפני המפגעים, לא פיקח על ביצוע העבודה באופן ראוי וחוקי ולא הנהיג סדרי עבודה ובטיחות ראויים.

מנגד, נטען על ידי הקבלן שנתבע כי מדובר בתביעה מופרכת. לגרסתו, המנוחה הייתה בגיל מופלג, סבלה מבעיות רפואיות רבות ועבר של נפילות. לשיטתו, המנוחה נפטרה ממחלת הסרטן, לפיכך, אין קשר סיבתי בין הרשלנות הנטענת כלפיה לבין נפילתה של התובעת, הטענות בעניין הרשלנות מבוססות על עדות שמיעה של עדים שלא ראו את התאונה.

השופט עאסי, לאחר שמיעת העדויות, לא קיבל את דברי הנתבע וקבע כי הוכח שבחצר הבית ובאזור נפילתה של המנוחה היו מפגעים שנוצרו על ידי הנתבע, לרבות ברזלים, אבנים, פסולת בנייה; השטח לא סומן ולא נחסם ואף לא הוצבו שלטי אזהרה שמזהירים את הדיירים מלגשת לאזור העבודה המסוכן. "בנסיבות אלה", נכתב בפסק הדין, "סבורני כי הוכח מעבר למאזן ההסתברויות כי המנוחה נפלה עקב המפגעים הרשלניים שהיו בחצר והנתבע נושא באחריות מכוח עוולת הרשלנות בגין נפילתה של המנוחה, אולם הוא קבע גם אשם תורם מצד הקשישה בשיעור של 20 אחוזים.

"עדותו של התובע", כתב השופט עאסי בפסק הדין, "עשתה עלי רושם אמין ומהימן. מחומר הראיות, לרבות עדויות הנתבעים, עלה כי המנוחה הייתה עצמאית לפני התאונה, היא תלתה כביסה מידי יום. בעקבות התאונה מצבה הידרדר והיא הפכה להיות תלויה במידה משמעותית בעזרת אחרים, לרבות התובע. עם זאת, יש להביא בחשבון שחלק מהידרדרות במצבה של המנוחה היה עקב מחלת הסרטן, שבה היא אובחנה ובעקבותיה היא נפטרה".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוש השופט עבאס עאסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות