שמונה וחצי שנות מאסר לגבר שפגע מינית בעשרות נערות ברשת

חיים דמקינר, שהורשע בשורה של עבירות מין בקטינות יפצה אותן ב-5-20 אלף שקל לכל אחת. השופטים: "הרשת החברתית היא פלטפורמה שבקלות ניתן לעשות בה שימוש למטרות פליליות תוך מתן דרור ליצרים האפלים של הפוגע"
חשד: הכיר צעירה ברשת וביצע בה עבירות מין
אילוסטרציה

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז לוד, בראשות אב"ד ליאורה ברודי, גזרה שמונה וחצי שנות מאסר לחיים דמקינר, שנאשם בשורה של עבירות מין בקטינות ברשת. וכן פיצוי לקטינות הרבות שפגע בהן מינית בין 5,000 שקלים ל-20 אלף שקלים.

נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות מין שאת רובן ביצע בקטינות ובבגירות שונות באמצעות האינסטגרם. במסגרת הסדר הטיעון שהוצג לבית המשפט תוקן כתב האישום, והנאשם הודה במיוחס לו. .במהלך התקופה שבין שנת 2015 ועד יום מעצרו של הנאשם בתחילת שנת 2019, בעשרות הזדמנויות, פנה הנאשם לקטינות בנות 10-18 שנים ולחמש בגירות, כולן מתגוררות בישראל, באמצעות חשבון אינסטגרם פיקטיבי, תוך שימוש בזהויות בדויות, באחד או יותר מהחשבונות שפתח.

בחלק מהמקרים, פנה הנאשם לאותן קטינות ממספר חשבונות פיקטיביים שונים, ולעיתים פנה גם לחברותיהן של הקטינות. הנאשם הציג בפני הקטינות והבגירות מצג שווא שלפיו הוא גבר צעיר, נער, נערה או ילדה. במקרים שבהם לא חסמו הקטינות את הנאשם, הוא שלח להן אמירות ותמונות בעלות אופי מיני, וביקש מהן לצלם את עצמן בעירום ולשלוח לו את התמונות, הכל לשם גירוי וסיפוק מיני. כתוצאה ממעשיו וממצג השווא שהציג לפניהן, 8 נפגעות צילמו את עצמן בעירום מלא או חלקי, ושלחו לנאשם תמונות אינטימיות שלהן. כמו כן, ביצע הנאשם מעשים מגונים ב- 11 נפגעות והטריד מינית 27 נפגעות.

על מנת לרכוש את אמון הקטינות הנפגעות ולזכות בשיתוף פעולה מצידן, השתמש הנאשם בשפה התואמת את גילן, התעניין בהן, ושיתף אותן בפרטים כוזבים על אודות הדמות אותה גילם. בחלק מהמקרים, במטרה להשיג את הסכמתן לשלוח לו תמונות אינטימיות, שלח הנאשם לקטינות תמונות וסרטונים של נערה בעירום חלקי או מלא. הנאשם גם נהג לתעד את התכתובות המיניות וכן לשמור את התמונות ואת הסרטונים שקיבל מהנפגעות על גבי אמצעי מדיה שונים, ובכלל זה על גבי טלפונים ניידים שהחזיק, כרטיסי זיכרון ובמחשבו האישי.

הפרקליטות עתרה להטיל על הנאשם עונש מאסר שלא יפחת מ-15 שנות מאסר מאחר ויש להחמיר את מדיניות הענישה הנוהגת, וזאת בשל פסיקת בית המשפט העליון ופסיקת הערכאות הדיוניות שלפיה יש צורך להחמיר בעבירות שמתרחשות במתחם האינטרנט נוכח קלות ביצוע העבירות, פוטנציאל ההישנות שלהן ופוטנציאל הפגיעה בנפגעי עבירה רבים. בעבירות האינוס והמעשים המגונים, יש חובה להטיל עונש מזערי על פי החוק. משיקולי ענישה הדרגתית, בתחילת הדרך נקטה הפסיקה גישה מתונה, ואולם, כיום משתופעת עבירות המין באינטרנט הפכה לנפוצה ובעלת ממדים מדאיגים, אין עוד מקום לשקול שיקול זה.

"הרשתות החברתיות", כתבו השופטים בגזר הדין, "הן פלטפורמה שבקלות ניתן לעשות בה שימוש למטרות פליליות בכלל, ולביצוע עבירות מין בפרט, תוך מתן דרור ליצרים האפלים של הפוגע. הנאשם הצליח לפעול לאורך תקופה באופן שהתקשורת בינו ובין נפגעות העבירה התקיימה תוך שהוא מתחזה לדמויות פיקטיביות שבאמצעותן הצליח לסלול את הדרך להתקשרות הסוטה, בעלת האופי המיני והארוטי. באופן זה גם התאפשר לנאשם לפעול מבלי שזהותו האמיתית תיחשף. דרך התקשרות זו, שאינה פשוטה לגילוי, אפשרה את הפגיעה על פני תקופה, ורק מעצרו של הנאשם הביא להפסקת פגיעתו הרעה".

השופטים התייחסו בגזר הדין להקלה בעונשו: "הנסיבה שלה אנו מעניקים משקל משמעותי היא הודייתו של הנאשם, שבהתחשב במורכבות תיק זה חסכה מזמנו היקר של בית המשפט. כאמור, הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון, לאחר שכתב האישום תוקן ומותן. מהתסקיר עולה שלפי התרשמות שירות המבחן גם על בסיס הגורמים המקצועיים שהנאשם מתקשה ליטול אחריות למעשיו. ואולם, בדיון שלפנינו, בדברו של הנאשם לעונש, הוא הביע חרטה על מעשיו, ציין שמבין שפגע בקטינות והביע נזקקות טיפולית. מצאנו לנכון להעניק משקל לדבריו אלה. ולבסוף, ולכך לטעמנו יש משקל רב וייחודי לתיק זה, במקרה דנן להודיית הנאשם יש משמעות וחשיבות בכל הקשור להגנה על נפגעות העבירה".
______________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופטת ליאור ברודי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות