יגאל עמיר: "ביום הזיכרון לרבין ניתקו לי את הטלפונים"

בכתב צפוף וקטן על דף אחד הגיש יגאל עמיר, רוצחו של רבין, עתירה בדבר הרעה בתנאי מאסרו וטענה להתנכלות הנציבות
ציון חן |
יגאל עמיר, ארכיון. צילום: פלאש 90

פרסום ראשון! יגאל עמיר, רוצח רוה"מ יצחק רבין, טוען כי אחרי 24 שנים בכלא, נציבות שבס מתנכלת לו ללא סיבה. "נלקחו ממני בגדי השבת והחג שהיו ברשותי כל השנים". מאות מילים רשומות בכתב צפוף וקטן על דף אחד כתב יגאל עמיר אסיר העולם בכתב עתירה שהגיש בימים אלה, אודות הרעה בתנאי החזקתו בכליאה, והבידוד בו הוא יושב ב-24 השנים האחרונות.

בחצי השנה האחרונה נמצא עמיר באגף ההפרדות של כלא "אשל", במתחם בית הסוהר בבאר שבע. בחודשים אלו נשללו ממנו זכויות רבות ונלקחו חפצים. לטענת עמיר מדובר בהתנכלות על רקע פוליטי. זאת משום שהסנקציות החדשות נעשו ללא שום נימוק מפיקוד הכלא, למעט הסבר מצידם כי מדובר בהחלטת בכירי נציבות שירות בתי הסוהר.

כך, לדוגמה, טוען עמיר כי בניגוד לשאר אסירי ההפרדה איתם הוא שוהה באגף, קוזזה לו לאחרונה שעת שיחת טלפון אחת ביום, זאת בשעה שעל רקע ימי הקורונה, מאפשרת הנהלת הכלא לשאר אסירי האגף אפילו שעת שיחה נוספת.

"ביום הזכרון האחרון ליצחק רבין, נותקו לי הטלפונים ונאמר לי שמעכשיו יש לי אפשרות להתקשר בטלפון רק למשפחתי הגרעינית דרגה ראשונה ולשלושה עו"ד. וזאת ללא שם נימוק, תוך הסבר שזו החלטה מגבוה מהנציבות ולא בסמכות הנהלת הכלא. ויש לציין שכבר הרבה שנים יש לי טלפון חופשי ללא שום הגבלה", כותב עמיר.

העתירה בכתב ידו של יגאל עמיר

לדבריו של עמיר, ההתנכלות אליו לא נעצרה רק בטלפונים, אלא גם בחפציו. כך לדוגמא נלקח ממנו ציוד אשר מלווה אותו לאורך כל השנים. "לאחרונה נלקחו ממני בגדי השבת והחג שהיו ברשותי כל השנים, וגם זאת ללא נימוק", מסביר עמיר, "כל השנים היו ברשותי כשלושים ספרי קודש שניתן להחליפם בספרים אחרים שהיו במחסן האגף. וכעת רוב ספרי נמצאים באפסנאות, ואין לי אפשרות החלפה יומיומית למרות החלטות בית המשפט בעניין".

גם מסגרת הביקורים שונתה, והמתכונת החדשה אוסרת עליו ביקורים פתוחים (ללא מחיצה), כפי שהיו עד עתה, כבעל והורה. "למעלה מתשעה חודשים לא מאפשרים לי ביקור פתוח עם בני משפחתי ללא שום נימוק. דבר שלא היה לפני כן כי במשך כל שנות מאסרי זכיתי לביקורים פתוחים באופן תדיר. בעבר התאפשר לי ביקורי עו"ד פתוחים, דבר שנאסר כעת ללא שום נימוק ענייני, וזו פגיעה חמורה בניהול הקשר המשפטי כי לא מתאפשר לעיון משותף במסמכים משפטיים", טוען עמיר גם לגבי סיכול לכאורה בזכותו להסדיר את נושא ההגנה המשפטית שלו.

הדיון בטענותיו של עמיר והתיחסות שבס אליהם, ינתנו במסגרת הדיון שיערך בעניין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בתקופה הקרובה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות