29 שוטרים באוטובוס הקורונה לא שמו לב, רק הנהג קיבל דו"ח

הסיפור האמיתי שמאחורי חולה הקורונה שהפר את הבידוד והורד מהאוטובוס בדרך לירושלים: השוטרים לא היו ערניים למספר הנוסעים הלא תקני
ציון חן |
אנשי מד"א עם לבוש מגן מלווים את חולה הקורונה שהורד מאוטובוס בתחילת המשבר, באפריל. צילום: פלאש 90

עד כמה ההנחיות לא נוגעות לכולם, ניתן להבין מהעובדה שבאוטובוס של אגד שנסע ביום א' מחיפה לירושלים ועליו נתגלה חולה קורונה, היו 29 שוטרים מתוך סה"כ 34 הנוסעים בו, ואף אחד מהם לא שם לב שעל פי תקנות הנסיעה באוטובוס בימים אלה, המספר אמור להיות מוגבל ל-20 בלבד. השוטרים, שהיו צריכים לחשוד שמשהו אינו כשורה במספר הנוסעים, לקחו חלק בנסיעה, בה הנהג שהסיע אותם היה זה שקיבל בסופו של דבר דוח של 5000 שקלים.

העניין נחשף לאחר שהמשטרה הקימה בבוקר מחסום על הדרך לירושלים, כדי לאתר אזרח, חולה קורונה מאומת. מדובר באדם שחזר לפני 12 ימים מחו"ל ומאז שהה בבידוד. ביום א' בבוקר הוא יצא ממקום בידודו לכיוון ירושלים. על פי החשד, האיש קיבל את ההודעה כי הוא חולה קורונה מאומת, הפר את הבידוד ועלה לאוטובוס לירושלים. למשטרה היה ידוע דבר ניודו ממכריו שדיווחו לה.

הנהג טען כי חזר לעבודה לאחר שבועיים, וככל הנראה ההנחיות החדשות הנוגעות למספר הנוסעים מירבי העומד על 20 טרם הופנמו אצלו. עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שהוא אסף שוטרים משלוש תחנות שונות בדרך, ואף אחד מהם לא מצא לנכון להעיר לו או לראות כי יש חשד לנסיעה שלא על פי הנהלים החדשים שצריכים להיות ברורים יותר מכל – לשוטרים.

מתוך 34 הנוסעים, וביניהם החולה כמובן, רק חמישה היו אזרחים, והשאר שוטרים ולוחמי מג"ב. כל זאת לא שינה את העובדה שנגד נהג האוטובוס נרשם קנס על סך 5000 ש"ח בגין הפרת הנחיות צו בריאות העם בהסעת נוסעים מעל הכמות המותרת, והוא עוכב לחקירה. איתורו של האוטובוס התרחש במחסום שהקימה המשטרה סמוך למחלף חמד. השוטרים הסבירו לכלל הנוסעים, הקולגות, כי היו ככל הנראה היו במגע עם חולה מאומת, והם נדרשים להיכנס לבידוד ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

המשטרה, מצידה, מוסרת כי היא קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי.

__________________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות