סין, את עוד תשלמי על זה!

לבית המשפט הוגשו מספר בקשות לתביעה ייצוגית נגד סין בשל משבר הקורונה העולמי
כרמית אלוני עובדיה |
תביעה מהסרטים

למדו מארצות הברית או מחפשים פרסום? לבתי המשפט בישראל הגישו מספר בקשות לתובענה ייצוגית נגד הרפובליקה העממית של סין בסך של כמאה מיליארד שקלים, זאת בשל נגיף הקורונה. על פי אחת התביעות, כל אזרחי ישראל ניזוקו ממחדליה של סין באופן ישיר מהנגיף, הן רפואית, הן כלכלית, והן נפשית.

על פי התביעה, ״משבר הקורונה״ הקשה נתן את אותותיו על העולם כולו ועל מדינת ישראל – כך שכל אזרח ואזרח מאזרחי מדינת ישראל, אשר בשם כולם מוגשת בקשה להכרה כתובענה ייצוגית, נפגע מהתנהלות רשלנית או חלילה זדונית של סין.

"מדינת ישראל נמצאת באחד המשברים הקשים בתולדותיה, משבר קשה ששיאו, למרבה הצער עוד לפנינו. ענפי התיירות, התעופה, המסעדנות, הפנאי קרסו תחילה קריסה קשה. מערכות החינוך-גנים, בתי ספר מוסדות אקדמאיים – משותקים. כמיליון עובדים שכירים במשק מצאו עצמם מפוטרים או מוצאים לחל״ת ונשמט מטה לחמם. מאות אלפי עצמאים במגזר הפרטי מוצאים עצמם בקריסה – ללא שום הכנסות ומול רצף הוצאות שוטף. עשרות אלפי אנשים בבידוד בביתם, אלפי חולים, שנדבקו בנגיף הקורונה, מאושפזים בבתי חולים ובבידוד, בתי החולים מתחילים לקרוס תחת העומס, כל זאת במשבר קשה וטראגי שסופו מי ישורנו", נכתב בתביעה.

עוד הוסיפו בתביעה כי אחריותה של סין לנגיף קמה ומתגבשת בין אם ברשלנות או רשלנות רבתית ואדישות לתוצאות רשלנותה ובין אם חלילה במכוון, על רקע תחרות או מלחמת סחר של סין עם ארצות הברית והעולם, רצון לפגיעה בבורסות בעולם, ירידת ערך חברות וניסיון של השתלטות על הסחר העולמי או על חלקו.

"ישנן, למרבה הצער והחומרה אינדיקציות כי סין ידעה או הייתה ערוכה לנגיף כגון הגנה על אזרחיה ביעילות, הקמת בתי חולים בצורה מהירה ומפתיעה והתאוששות מהירה כאשר העולם כולו נאנק תחת אימת הנגיף אשר גורם לקריסת כלכלות של העולם, קריסת הבורסות, קריסת חברות ועוד. יצוין כי רבים בישראל מייחסים לסין זדון או עצימת עיניים מלוכסנות", סיכמו בתביעה.

_____________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות