ארדן בכנסת: "חוץ מהצוותים הרפואיים, מי שבחזית הם השוטרים"

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס היום (ד') במליאת הכנסת לסוגיות השונות העומדות בפני המשטרה בימי משבר הקורונה
כרמית אלוני עובדיה |
השר ארדן במליאת הכנסת (ארכיון). צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס במליאת הכנסת לטענות שהועלו על ידי חברי הכנסת בנוגע להתנהלות הממשלה סביב ההתמודדות עם משבר הקורונה באופן כללי, וסביב התנהלות המשטרה באופן ספציפי.

ביחס לפעולות האכיפה, אמר השר: "חוץ מכמובן משרד הבריאות, התחום המשמעותי ביותר להתמודדות עם מגפת הקורונה זה כמובן התפקוד של משטרת ישראל. האכיפה שבימים האלה אין אפשרות להפריז בחשיבות שלה, היא באמת אכיפה מצילת חיים. חוץ מהצוותים הרפואיים, מי שנמצא היום בחזית יותר מכל אחר זה השוטרות והשוטרים. אף אחד מהם לא עשה החישובים האם יש להם ציוד מגן או האם ההנחיות שניתנו להם נכונות או לא נכונות. הם יצאו לרחובות כדי לאכוף את ההנחיות מצילות החיים של משרד הבריאות ועשו את זה באמת במסירות נפש ובצורה מעוררת כבוד וההערכה. יכולות להיות גם טעויות, כשעשרות אלפי שוטרים ושוטרות נמצאים ברחוב ונדרשים לאכוף תקנות מאוד מורכבות שמתקבלות באישון לילה, וכבר בבוקר או למחרת צריך לתרגם אותם לאכיפה יכולות להיות גם תקלות וטעויות".

ביחס לחשש מהתפרצות בתוך בתי הכלא, אמר השר: "אנשי שירות בתי הסוהר מתמודדים עם אחד האתגרים הכי מורכבים ומסוכנים בעת הזו, מניעת התפשטות הנגיף בתוך בתי הכלא שלנו. אנחנו רואים איזה איום זה יוצר במקומות אחרים בעולם, כשאתה לא עושה את הפעולות הנדרשות. למיטב ידיעתי אין אסירים שנדבקו. יש הרבה פעמים הפצה של שמועות שקריות שמכניסות ללחץ, והלחץ הזה הוא מיותר. אני יזמתי צעדים חסרי תקדים בלית ברירה כבר בתחילת המשבר כדי להפריד מהעולם החיצון את האסירים במידה מסוימת גם את הסוהרים".

לגבי חיילי צה"ל שנפרשו ברחובות, הבהיר השר: "חיילי צה"ל לא קיבלו סמכויות של שוטר הם לא מבצעים אכיפה והם לא בממשק עם האזרחים". על התחלואה ביישובים החרדים: "אם תהיה החלטה על סגר אנחנו יודעים לבצע אותה בזמן מיידי"
_______________________

דיני עבודה ופיטורין קורונה
נקלעתם לבידוד? מה חובת המעסיק כלפיכם? האם אתם זכאים לשכר בעבור ימי הבידוד? האם תהיו זכאים לדמי אבטלה כשאתם בבידוד? כל השאלות בנוגע לדיני עבודה בחדר המצב שלנו בקבוצת הוואטסאפ שמנהלת עו"ד ליזה דמרי מומחית לדיני עבודה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות