אמצעי לחימה רבים נתפסו בכפר ג'דיידה-מכר

למצוא אמל"ח בכפר ג'דיידה-מכר (הסמוך לעכו), זה כמו למצוא צדפים בים. מדובר בכפר המוכר בשל ארועי קטטות ירי המוניות שמתרחשות בו לעיתים קרובות
ציון חן |
הקלצ'ניקוב שנתפס בכפר. צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מג"ב שפעלו הלילה (בין שלישי לרביעי) בכפר ג'דיידה-מכר, הבחינו ברכב חשוד שעמד בצד הדרך באחת היציאות מהכפר. ברכב היה תושב מזרח ירושלים בשנות ה- 20 לחייו, ובחיפוש ברכב אותר נשק מסוג קלצ'ניקוב עם מחסנית מלאה בתחמושת. זאת, בהמשך לתפיסה נוספת הקשורה במקום ביום שני לפני שבועיים, כאשר הגיעו שוטרים, עם צו חיפוש, לביתו של תושב הכפר בן 33. בחיפוש נמצא אמל"ח, אך על פי הממצאים, עדיין חסרו רובה ואקדח.

בתוך מיכל קלקר שבמחסן ועטוף בגרב נמצא בחיפוש אקדח FN, טעון במחסנית עם 14 כדורי 9 מ"מ. בצמוד אליו נתפס רימון יד, גם הוא עטוף בגרב. מדובר ברימון המשמש לאימונים, אך עבר שדרוג ושינוי מאולתר לרימון חי.

הרימון המשודרג שנתפס. צילום: דוברות המשטרה

עוד נתפסה מחסנית טעונה בשמונה כדורי 9 מ"מ שמתאימה לאקדח CZ אשר הוא עצמו לא אותר. יחד עם זאת, במיכל קלקר נוסף נמצאו מחסנית נוספת טעונה ב-12 כדורי 9 מ"מ, ועוד 79 כדורי 7.62 מ"מ המתאימים לקלצ'ניקוב, כלי נשק שהוא מאוד פופולארי במגזר הערבי. אבל גם את הנשק הזה לא מצאו.

בעל המחסן טוען כי האמל"ח לא שייך לו. "המחסן תמיד פתוח, כל אחד יכול לשים שם דברים", אמר בחקירתו. אך כשנשאל גם על סכום כסף גדול שנמצא במחסן, מסר את הסכום המדויק של 12 אלף שקלים. "הסתרתי את הכסף במחסן בגלל הקורונה", הסביר, אך לא נתן תשובה מניחה את הדעת כיצד הוא "מחביא" סכום כסף כזה ב"מחסן שאינו נעול".

המשטרה שלחה את האמל"ח לבדיקת מעבדה, ועל האקדח נמצאו דגימות עם פרופיל ה-DNA של הבחור שטען שהנשק לא שלו. אם זה לא מספיק, אז הורי אשתו, המתגוררים איתו במתחם הבית, אמרו בחקירתם כי מדובר במחסן ששיך רק לו והוא היחיד שעושה בו שימוש.

"לאחרונה נשמעים קולות בדבר חולשת המשטרה ומערכת אכיפת החוק בדבר הטיפול בעבירות מעין אלו", אומרים במשטרה היום, "אין מדובר רק בקולות, כי אם גם בהפגנות והנפת שלטים המבקשים לחסל את התופעה הזאת. שלטים אלו נכתבו בדם, הדם הוא של עשרות אזרחים חפים מפשע אשר חייהם נגדעו כתוצאה מהשימוש באותם נשקים או לחילופין, אנשים אשר נפצעו באורח אנוש כתוצאה מירי אקדחים ושימוש ברימוני הלם או רסס".

כך או אחרת, כל העצורים עם הנשקים עצורים כרגע, כשהבחור שבביתו נמצאו האקדח, התחמושת והרימון, צפוי להשתחרר בימים הקרובים למעצר בית עם אזיק אלקטרוני.

____________________________

עו”ד פלילי בועז קניג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות