עבודות שירות לנאשם שתקף רופא כי "לא היה מרוצה מהטיפול שניתן לאשתו"

הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון ובשל הודאתו וקיצור ההליכים המשפטיים בעניינו קיבל בית המשפט את עמדת הסנגור, עו"ד אביעד חייט ונמנע מעונש מאסר בפועל
דנה לווינסקי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

חמישה חודשי מאסר בעבודות שירות ופיצוי 4,000 שקלים, גזר בית המשפט, על גבר שחשב שאשתו הוטרדה על ידי רופא הנשים שלה ובתגובה תקף אותו באכזריות ואף גרם נזק למשרד שלו.

בית המשפט קיבל את דברי הסניגור, עו"ד אביעד חייט, ונמנע מלהטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל מאחר שמרשו הודה בהזדמנות הראשונה ויתר על טענות משפטיות וראייתיות רבות וההסדר שהגיעו אליו חסך את עדות המתלונן.

מעובדות כתב האישום עלה כי אשתו של הנאשם טופלה ע"י רופא בקופת החולים והתלוננה כי במהלך בדיקה חוסם הורידים לוחץ ומכאיב לה ואילו הרופא השיב כי הדבר נדרש לצורך הבדיקה. האישה סיפרה אודות האירוע לבעלה, הנאשם, וזה חש למקום, התפרץ לחדרו של המתלונן בקופת החולים והכה את הרופא באמצעות טלפון בראשו וכן תפס בספל והכה באמצעותו בידו של הנאשם עד שהספל נפל לרצפה, בהמשך הכה הנאשם את המתלונן במכות אגרוף.

במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיעה התביעה והסניגור עו"ד חייט, הנאשם הודה והורשע בביצוע עבירות של תקיפת עובד ציבור ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. בטיעונים לעונש טען עו"ד חייט כי מדובר ב"אירוע ספונטני ולא מתוכנן" כאשר לא מדובר במי שלא מרוצה מהטיפול שאשתו מקבלת אלא באירוע חמור ביותר שנבדק בשנה האחרונה ע"י גורמים של ועדות של משרד הבריאות וקופ"ח כללית. "מדובר במעשים שגובלים בהטרדה", ציין הסנגור.

עו״ד חייט הוסיף, כי "מדובר בנאשם שהיה רחוק כפסע מקבלת בקשתו לעיכוב הליכים ולבסוף, לנוכח מתקפות כלפי אנשי רפואה שהתרחשו לאחרונה, הבקשה לעיכוב ההליכים לא התקבלה, וזאת בעיקר משום החלטה גורפת בעניין זה".

עמדת הסנגור התקבלה. עו"ד אביעד חייט

"מדובר בנאשם שהודה בהזדמנות הראשונה וההסדר וחסך את העדת המתלונן", טען עוד עו״ד חייט. ״אבקש לגזור את עונשו ברף הנמוך ביותר, מדובר באב לשני תינוקות כאשר אשתו לא עובדת והוא המפרנס היחידי".

למרות שלחובת הנאשם עבר פלילי מכביד, קיבל בית המשפט את עמדת עו"ד חייט וגזר על הנאשם חמישה חודשי עבודות שרות בלבד. בנוסף, חויב הנאשם בפיצוי כספי לרופא.

בגזר הדין צוין כי "נוכח ריבוי מקרי האלימות נגד צוותי רפואה בעת האחרונה על בית המשפט לתרום תרומתו למיגור אלימות זו המסכלת את יכולתם של אנשי הצוות הרפואי לעבוד בבטחה וללא מורא. הנאשם נטל אחריות על מעשיו וחסך את עדות המתלונן וכי עברו הפלילי התיישן ואינו ממן העניין. בנסיבות אלו, אכן סברתי כי יש מקום להימנע מהשתת מאסר בפועל על הנאשם ויש לקוות כי אכן כדבריו בפניי, לא ישוב עוד לפקוד את בית המשפט. על הנאשם ושכמותו לדעת כי ככל שתחזור האלימות ותתבצע, לא יהיה מנוס מהשתת עונשי מאסר של ממש על מבצעי עבירות אלימות כלפי רופאים".

עו״ד חייט מסר כי מעדיף שלא להגיב לכתבה.


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות