עו"ד טל פינק:"לכל בעיה יש פתרון. למציאת פתרון הולם נדרש אורך-רוח ומחשבה חיובית"

עו"ד טל פינק היא, בין היתר, מומחית בתחום פשיטת הרגל, המעמד האישי, המשפט האזרחי, וההוצאה לפועל. רוב האנשים הבאים לקבל סעד משפטי בנושאים אלה נמצאים במצב משברי. חלקם משברים, שממבט ראשון הם חסרי פתרון. "האמרה של אלברט איינשטיין: 'לכל בעיה יש פתרון, שאם לא כן – לא הייתה בעיה', מלווה אותי בפעילותי", אומרת עו"ד פינק.
נוני סנדלר |
עו"ד טל פינק

ליווי והדרכה – מחדלות פירעון לחיי רווחה יחסית

מאחוריי מאות תיקים של פשיטות רגל בבתי המשפט. "אני יכולה להתגאות באחוזי ההצלחה גבוהים, באחוזי הפטר נמוכים ובתוכניות פירעון טובות", מציינת עו"ד טל פינק.

"בתחום פשיטות הרגל וההוצאה לפועל, אנשים מגיעים בדרך כלל כשהם במשבר עצום. מתקשים לחשוב על העתיד כאשר ההווה הוא כל כך בעייתי".

הפעילות שלי מונעת מאמונה עמוקה ביכולת שלי לעזור לאנשים לשנות את חייהם. האמרה המיוחסת ללאו צ'ה "תן לאדם דג – והשבעת אותו ליום אחד, למד את האדם לדוג – והשבעת אותו לכל החיים" הוא כמו מגדלור עבורי.  זה המוטו שלי.

העזרה לאדם אשר מגיע למצב משפטי של חדלות פירעון היא שלב ראשון במסע החיים שלו לקראת פתיחת פרק חדש בחייו. פרק שבו הוא מכלכל את צעדיו בכבוד ובבטחה. אנשים הנמצאים, במצוקה כתוצאה מחדלות פירעון, שרויים על פי רוב במשבר אישי כבד. אני משמשת להם משענת, מנטורית. מלווה אותם בצעדים הראשונים (לעתים קרובות אף יותר מזה) במסע החדש שלהם.

את יכולה לספר על מקרה אחד כזה?

"ע', צעיר בן 24, נרקומן מגיל 14,  גדל בבית הרוס. הגיע אליי כשהוא רדוף מנושים, מהוצאות לפועל. לא זו בלבד שהמצב הכלכלי היה על הפנים, הוא המשיך להיות מכור לסמים. מצב הנראה כדרך ללא מוצא.

טיפלתי במצב המשפטי, ודאגתי שיקבל הפטר לאלתר. בו בזמן, המשכתי ללוות אותו  בתהליך שיקומי לא פשוט, במסגרתו עבר גמילה ושיקום תעסוקתי.  ליוויתי אותו בכל המשברים העצומים של הגמילה והשיקום. 'ליוויתי' היא מלה שלא מתארת מספיק את המאבקים שהיו לי איתו ומול הרשויות. ע' הצליח אך בקושי לעלות על מסלול נורמטיבי לראשונה בחייו. בל נשכח שהוא בעצם לא היה מעולם על מסלול כזה. כיום ע' עובד ומכלכל את עצמו" מספרת עו"ד פינק  בגאווה לא מסותרת.

"וזה רק מקרה אחד. התפיסה שלי אינה רק בהתמקדות בייצוג חייבים, אלא במקרים רבים בשיקום חייבים. תפיסה העומדת ביסוד הצלחתי. "לכל אדם יש את הזכות המלאה לשקם את עברו והוא ראוי לעתיד טוב יותר."

 

https://www.facebook.com/113728178743767/videos/313224616251035/

 

בחרתי בתחום המשקף את האופי שלי

עו"ד טל פינק בעלת תואר LLB במשפטים, ותואר BA במינהל עסקים מהמרכז הבינתחומי, הרצליה. היא מגשרת מוסמכת מטעם "המרכז הארצי לגישור ע"ש דוד רוטלוי", השתתפה בהשתלמויות רבות בתחום פשיטות רגל, דיני המשפחה והמשפט האזרחי.

מוסמכת בעריכת יפוי כח מתמשך כבר משנת 2017, מעבירה הרצאות בנושא יפוי כח מתמשך ובעלת ניסיון רב בתחום זה.

מי שעוקב אחר פעילותה של עו"ד טל פינק  יודע על הופעותיה הרבות בתקשורת כדי להתריע על מצוקות, כדי לעזור לאדם זה או אחר אשר התוודעה אליו במסגרת התפקיד והמשיכה לטפל בו.

"זו זכות לסייע לאנשים לחיות חיים טובים יותר ולפתוח דף חדש ונקי. אני מתייחסת למקרים בהם אני מטפלת לא כאל "תיקים", אלא בעיקר לאנשים העומדים מאחרי כל תיק. אני נחשפת לסיפורים קשים ומתוודעת לאוכלוסיות המשוועות לקצת חום וטיפול אנושי".

 

את יכולה לתת דוגמה?

"נ', חולה איידס. הגיע למשרדי לפני מספר שנים כדי שאטפל בתביעתו נגד אביו, שגזל ממנו נכנס מקרקעין.

למדתי מנ' על הקשיים הרבים עימם מתמודדים חולים וחלשים בישראל. חולי איידס הם התחתית של החלשים. כן, גם היום. אלה עומדים חסרי אונים מול הרשויות. כל זכות שמגיעה להם כדין הופכת למאבק.

בעל הדירה סילק אותו כשנודע לו על מחלתו, משרד הבריאות לא העביר לו סבסוד על תרופות שצרך, קבלת תו נכה הצריך מאבק מול משרד התחבורה. כל אלה היו רק המבוא.

גייסתי את אמצעי התקשורת (בייחוד קרן נויבך) ומספר חברי כנסת – ובפעולה משותפת קיבל נ' זכאות לדירת עמידר. זה, והאישור לקנביס רפואי, שינו מהותית את חייו של נ'. סיפוק עצום", מספרת טל.

לאור זאת, אך טבעי שעורכת הדין פינק  פעילה בארגונים חברתיים שונים, מתנדבת בעמותת ומעניקה סיוע משפטי והעצמה למעוטי יכולת. נרתמת גם בתחום הסיוע לקהילה, פעילה בעמותת שונות ומסייעת לנזקקים אשר ידם אינה משגת.

עוה"ד פינק  מתמחה גם בדיני משפחה.  ירושה, נישואין, גירושין, הסכמי ממון (טרם הנישואין והן לאחריהם, כחלופה לגירושין), חלוקת רכוש ונכסי מקרקעין, ידועים בציבור, זוגות חד מיניים, משמורת, מזונות, אלימות במשפחה, הוצאת צווי מניעה, עיקולים, טיפול וניהול עיזבונות, ייצוג לצורך קבלת צווי ירושה וצווי קיום צוואה, הגשת התנגדויות לצוואות ולצווי ירושה, עריכת הסכמים בין יורשים, תביעות בענייני אפוטרופסות ועוד.

"המעמד האישי הוא  תחום טעון למתדיינים. הרגש, הוא כמעט תמיד השחקן הראשי. האתגר שלנו – להביא את הלקוח לראיה אובייקטיבית ונכונה עבורו. חלק גדול מהפעילות שלנו מושקע בחיפוש פתרונות הולמים למען העתיד של המעורבים. זה מצריך נִטרול מִשקעים, למרות שבעת ההתרחשות, הדברים נתפסים כאילו מה שחשוב זה מה שיש עכשיו,  דהיינו המצב הרגשי.  לדוגמה, בתיקי גירושין, אנו משקיעים במאמץ להפניית תשומת ליבם של המעורבים בראיית טובת הקטינים מול עיניהם ובניית עתיד טוב יותר לכל המעורבים. לכך התכוונתי כשציינתי כי התחום בו אני עוסקת משקף את האופי שלי".

המשפט האזרחי. "יש לי ניסיון רב בהופעות בערכאות המשפטיות השונות (בית המשפט העליון, בית המשפט למשפחה, בתי הדין הרבניים),  בליטיגציה אזרחית בהופעה בפני בתי המשפט השונים, לרבות בית המשפט העליון, ובתי הדין הרבניים, יש לי ניסיון בתחומי המשפט האזרחי השונים כמו ייצוג בעסקאות מקרקעין (הן רכישה מקבלן, והן דירות יד שניה)."

 

איך תסכמי את הריאיון?

"לכל בעיה יש פתרון ולכל אזרח יש זכות לשקם את חייו. אני זוכרת את שני העקרונות האלה, המנחים את פעילותי המקצועית והחברתית".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות