משתמשים באפליקציות כדי לשלם בחנויות? איך תגינו על פרטיותכם?

הרשות להגנת הפרטיות גיבשה מסמך המלצות לשימוש בטוח ליישומונים במטרה להגן על המידע של הלקוחות הנצבר בהן. בטרם יאשר משרד המשפטים את המדיניות, הציבור מתבקש להעיר את הערותיו
מעיין לביא |
המוקדנית הטעתה את הלקוח. אילוסטרציה shutterstock
רוכשים באפליקציות. אילוסטרציה shutterstock

מי מאיתנו בשנה האחרונה לא השתמש ביישומונים (אפליקציות) שונים להעברת כספים ותשלומים לבתי עסק. במהלך הליכי הרישום והשימוש ביישומונים אלה נאסף מידע רגיש על ציבור המשתמשים והרשות להגנת הפרטיות פונה לקבלת הערות הציבור בנושא לפני גיבוש מסמך סופי. לאחריו גיבושו יפרסם משרד המשפטים יפרסם את ההמלצות.

לשימוש ביישומונים המשמשים להעברת כספים ולתשלומים לבתי עסק יתרונות רבים. יחד עם זאת, הדבר מציב אתגר גדול בכל הנוגע להגנה על פרטיות המשתמשים בהם ויכולתם לשלוט במידע אישי ורגיש הנוגע להם, כולל איסוף של פרטים אישיים ופיננסיים. איסוף זה עשוי לשמש בסיס לניתוח ההתנהלות שלהם ואף להעיד רבות על אישיותם, זהותם, העדפותיהם ואורח חייהם. כפועל יוצא, הרשות להגנת הפרטיות מפרסמת היום מסמך, שעוסק בפרטיות בשימוש ביישומונים אלה ופונה, בטרם גיבוש המסמך הסופי, להערות הציבור בנושא.

הרשות להגנת הפרטיות ביצעה בחינה, הן של מדיניות הפרטיות והן של תנאי השימוש של היישומונים המרכזיים הפועלים כיום בשוק הישראלי ומפרסמת, לראשונה, דגשים מרכזיים הנוגעים לפרטיות המשתמשים. עמדת הרשות להגנת הפרטיות היא כי יש לשים דגש מיוחד על הליך קבלת ההסכמה לרישום ולשימוש ביישומונים, על כל היבטיו, וזאת בכדי לאפשר למשתמשים לשלוט על המידע הנוגע אליהם באופן מיטבי, ועל מנת להבטיח כי השימוש במידע ייעשה בידיעתם ובהתאם להסכמתם המלאה, תוך שמירה על פרטיותם.

במסגרת המסמך מתייחסת הרשות לסוגיות כגון איסוף מידע במסגרת מתן הרשאות גישה לרכיבים שונים במכשירים הניידים (כגון מצלמה ורשימת אנשי קשר), איסוף ועיבוד מידע במסגרת קבצי "עוגיות". בנוסף היא מתייחסת להסכמה לשימוש בטכנולוגיות אחרות וחדשות, פירוט זכויות המשתמשים והיבטי פרטיות בסיום ההתקשרות.

הרשות מבקשת להבהיר כי אין באמור במסמך כדי לומר שאופן הפעלתם של יישומונים אלו כיום אינו תקין או שאינו תואם את הוראות הדין. יחד עם זאת, עמדת הרשות היא כי ההמלצות שפורטו במסגרת המסמך מבטאות את הדרך האופטימלית והמיטבית ליישום הוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות שהותקנו מכוחו, ולהענקת המשקל הראוי לסוגית פרטיותם של משתמשים בתחום רגיש זה.

הרשות מזמינה את הציבור לשלוח לה התייחסויות למסמך עד לתאריך 3 בדצמבר 2020, בשעה 12:00. באמצעות כתובת הדוא"ל ppa@justice.gov.il בשורת הנושא יש לציין "התייחסות למסמך בנושא פרטיות באמצעי תשלום מתקדמים להעברת כספים ולתשלום בבתי עסק".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות