נאשם שנתפסו אצלו כ-100 גרם הרואין שוחרר למעצר בית

הנאשם הציג את מצבו הבריאותי, ולמרות האישום והיותו בעל עבר פלילי עשיר, שוחרר למעצר בית בפיקוח אלקטרוני, בשל סכנת הקורונה
אייל חן |

עבריין סמים, שהוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, שוחרר למעצר בית לבקשת הסניגור עו"ד מיכאל כרמל, למרות התנגדות נחרצת של הפרקליטות והעובדה שלא הוגש תסקיר מבחן. השופטת, מריה פוקס בוגדאנוב, שקיבלה את הבקשה, כתבה כי על בית המשפט לשקול שיקולים נוספות, בין היתר חיוניות המעצר מחד, וסיכון לחשיפת הנאשם לנגיף הקורונה מאידך.

כתב האישום שהוגש יחס למשיב עבירה של החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, החזקת סמים ושיבוש מהליכי משפט, זאת לאחר שהחזיק סם מסוכן מסוג הרואין במשקל 99.33 גרם נטו, שלא לצריכה עצמית. בדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בחיפה, אמר עו"ד מיכאל כרמל שכפי שניתן לראות מהתיעוד הרפואי, את התרופות שהמשפחה צריכה לקנות הנאשם לא מקבל בכלא. "מרשי סובל מבעיות בריאות קשות. אצטט את כבוד השר ארדן לכך שבתי הכלא חשופים לנגיף. בהחלטות רבות שאני מגיש לביהמ"ש, בעבירות קשות וחמורות מכל הסוגים, מורים על שחרורים. אני חושב שזה מעבר לכך שקיימות ראיות לכאורה בתיק הזה, זה מסוג התיקים שינוהלו כי יש על מה לנהל הוכחות", אמר עו"ד כרמל והוסיף: "יש למרשי עבר פלילי עשיר, כאשר הרשעתו האחרונה היא בגין עבירה משנת 2013".

נציגת הפרקליטות התנגדה לבקשתו של עו"ד כרמל, למרות שיש חוות דעת על איזוק אלקטרוני המלמדת על פיקוח ישים. "אין בכך כדי לשנות את כלל הנתונים שאינם מצדיקים שחרור בחלופה. אני כמובן מדברת על חומרת העבירות, כמות הסם הגבוהה שנמצאה, העובדה שהמשיב מעיד על עצמו בחקירותיו כי הוא משתמש יומיומי בסם מסוג הרואין", אמרה נציגת הפרקליטות והוסיפה: "עובדת עברו הפלילי, המונה 24 הרשעות קודמות, עדיין מדובר במי שחי באורח חיים פלילי. באשר למצב החירום הרפואי, והתיעוד הרפואי שהוצג בפנינו היום, עמדתנו היא שעם כל הכבוד והקושי שקיים היום, עדיין אין כל הצדקה לשחרור בחלופה".

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a1%d7%a0%d7%99%d7%92%d7%95%d7%a8-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%90%d7%9c-%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%9c/

כאמור, השופטת פוקס בוגדאנוב קיבלה את בקשת עו"ד כרמל, וציינה כי בימים כתיקונם היה מן הראוי, בטרם קבלת החלטה בעניינו של המשיב, להמתין לקבלת התסקיר. אך הימים הם לא כתיקונם, והמדינה נמצאת במצב חירום עקב מגפת הקורונה. "בהתאם לתקנות החירום על ביהמ"ש לשקול שיקולים נוספות, בין היתר חיוניות המעצר מחד וסיכון לחשיפת הנאשם לנגיף הקורונה מאידך", כתבה השופטת והוסיפה: "לא התעלמתי מהעובדה כי מדובר בסמים קשים ובכמות גדולה, יחד עם זאת, סבורני כי שכלול כלל הנתונים שבפניי בדגש על מצבו הרפואי של המשיב, והעובדה כי התרשמתי מהמפקחות המוצעות כנשים נורמטיביות המגויסות לסייע למשיב ומבינות את משימת הפיקוח, ובשים לב לעובדה כי מקום הפיקוח מרחיק את המשיב מסביבה עבריינית בה בוצעה לכאורה העבירה, מביא למסקנה כי יש בשילוב פיקוח אלקטרוני כדי להשיג את מטרות המעצר".

עו"ד פלילי בחיפה מיכאל כרמל עוסק בעיקר בייצוג אנשים שנתקלים לראשונה בחייהם במערכת החוק של מדינת ישראל. החל מהשלב הראשוני של החקירה והמעצר ועד לניהול ההליך הפלילי במלואו. עו"ד כרמל צבר ניסיון רב שנים בייצוג עבירות מין. ייצוג בעשרות תיקי מין בהצלחה מרובה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות