3הרוגים ו-15 פצועים במתקפת טרור בוינה

פיגוע משולב שהתרחש אמש בסמוך לבית כנסת בבירת אוסטריה. על פי המשטרה המקומית, אחד המחבלים שחוסל באירוע הוא טרוריסט אסלאמי, המזוהה עם דאעש, נשא על גופו חגורת נפץ
רונן לוי |
החזקת נשק - אילוסטרציה
אילוסטרציה

הקורונה לא עוצרת את הטרור האסלאמי באירופה. שני גברים ואישה נרצחו, ו-15 נוספים נפצעו בפיגוע משולב שהתרחש אמש בסמוך לבית כנסת בווינה, בירת אוסטריה. על פי משטרת וינה, אחד המחבלים שחוסל באירוע הטרור הוא טרוריסט אסלאמי, המזוהה עם דאעש, שנשא על גופו חגורת נפץ. כוחות הביטחון באוסטריה, פשטו על בתי החשודים במעשה.

האירוע החל אמש במתקפה בסביבת בית כנסת המקומי בוינה, כאשר המחבלים ירו לעבר לקוחות במסעדות ועוברי אורח. משם היורים עברו לנקודות אחרות ברחובות הסמוכים, בכלל זה באזור הקתדרלה הראשית. אנשים שעדיין נמצאו במסעדות – התבקשו שלא לעזוב אותן. הסגר החלקי באוסטריה אמור להתחיל בבוקר, ועל כן אנשים יצאו לבלות את הערב האחרון לפני סגירת מקומות הבילוי.

מכאן אירוע הירי המשיך לחילופי אש בין השוטרים לקבוצת המחבלים, כאשר במקביל, המשטרה ביקשה מתושבי הרובע הראשון של וינה להסתגר בבתיהם ולהימנע משהות באזורי בילוי המוניים. כמו כן ביקשה המשטרה להימנע מהפצת צילומים וסרטונים הקשורים לפיגוע ברשתות החברתיות. ראש הקהילה היהודית באוסטריה, אוסקר דויטש, צייץ בטוויטר שאין לדעת אם בית הכנסת היה אחת המטרות של הפיגוע והדגיש שאיש מעובדי הקהילה לא נפגע. אגף ביטחון הפנים של הקהילה היהודית באוסטריה הורה לכל האזרחים היהודיים להישאר בבתיהם ולכלל התושבים להימנע מלהגיע אל מרכז העיר.

בתום חילופי האש, המשטרה דווחה כי בסיכומו של דבר היו 3 הרוגים, ו-15 פצועים באירוע, מהם שבעה במצב קשה. אחד הפצועים קצין משטרה. קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, אמר כי מדובר ב"אירוע טרור דוחה" והצבא יתגבר את המשטרה בהתמודדות עם האירוע. "אלו שעות קשות, המשטרה תעשה פעולה נדרשת נגד המעוולים".

בעקבות אירוע הטרור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ליבנו עם האנשים בווינה אחרי עוד מעשה טרור באירופה. המתקפות המרושעות האלו נגד אזרחים תמימים חייבות להיפסק. ארצות הברית עומדת לצד אוסטריה, צרפת וכל אירופה במאבק נגד הטרוריסטים, כולל האסלאמיים הקיצוניים".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צייץ בטוויטר: "אני המום מאוד מההתקפות האיומות בווינה הלילה. המחשבות של בריטניה הן עם תושבי אוסטריה – אנחנו עומדים מאוחדים איתך נגד הטרור". נשיא צרפת, עמנואל מקרון, צייץ בטוויטר: "אנו, צרפתים, חולקים את ההלם והעצב של האוסטרים לאחר התקפה בווינה. אחרי צרפת זו מדינה ידידותית שמותקפת. זו אירופה שלנו. אויבינו צריכים לדעת עם מי הם מתמודדים. לא נכנע לשום דבר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות